freebikinglogo

Beranovac - Metikoš - Otroci - Goč (Selište) - Krst - Vrnjačka Banja (55km, 1220 metara uspona, asfalt/makadam, KT5/TT4)

Autor teksta i treka: Aleksandar Lazović

Preuzeti trek (.zip)

Visinski profil trase

Прикажи већу мапу

Ovo je u stvari kružni track sa polaskom iz Vrnjačke Banje.

Prvih dvadesetak kilometara je put koji je idealan za početnike - rekreativce. Paralelan je sa magistralom Kraljevo - Vrnjačka Banja, asfaltiran je a vozila skoro uopšte nećete sresti. Prolazi kroz sela na donjim obroncima Goča  i sve vreme se vozite na nadmorskoj visini izmađu 200 i 400 metara.

Staze na KrstuKroz šumu

Na 1,5 km od Vrnjačke Banje, kada izbijete na Novoselski put, ne skrećete levo, već nastavljate pravo, nizbrdo asfaltom koji prati Novoselsku reku. Ubrzo se gubi asfalt, a put ulazi u neku vrstu klisure.

Par kilometara dalje naići ćete na izletište sa nadstrešnicom, terenom za mali fudbal i česmom. To je ujedno i raskrsnica, a vi nastavljate desno prateći Ćelijsku reku. Prolazite kroz gustu šumu a uspon do vrha nije mnogo naporan, iako vam je cilj na preko 1000mnv.

Na ovom putu se nalazi i česma koju je izgradilo "Preduzeće za održavanje putava Kragujevac" 1950. godine. Ovo je u stvari dokaz da je ovo nekada bio glavni put koji je vodio na Goč i dalje ka Aleksandrovcu. Izgradnjom puta par km istočno, ovaj put je izgubio na značaju, ali je za MTB vožnju odličan! Česmu obavezno iskoristite jer je to poslednji kaptirani izvor do vrha. Na sledećih nekoliko raskrsnica treba skreteti levo, a krajolik se polako menja od listopadnog ka četinarskom. Čak se i podloga menja od puta nasutog peskom, do mekog tepiha posutog četinama i izmešanog sa zemljom.

Česma iz 1950.Izletište na raskrsnici

Na kraju izlazite na greben Goča kod Rašovke, na svež asfalt. Ako krenete na jug - nizbrdo, posetićete novoizgrađeno akumulaciono jezero Selište, a pre njega imate i jak kaptirani izvor.

Desno makadamski put vodi ka kraljevačkoj strani Goča, a mi ćemo ovog pute krenuti levo, asfaltom do ski centra na Krstu. Ulazite u vikend naselje, a kod pansiona Horizont vidite ski staze i RTV predajnike na Vodičkom brdu. Odatle vodi fantastičan spust do Vrnjačke Banje. OPREZ, krivine su oštre, a uvek možete naići na auto koji dolazi odozdo, zato držite uvek desnu stranu puta.

Panorama Selište

Donji deo puta do Banje je uži i nije preterano prometan. Proći ćete pored privatnog bazena Klobuk sa leve strane, a u samom ulazu u Banju, sa desne strane nalazi se gradski bazen. Dolazite na Vrnjačku promenadu, glavnu ulicu gde track završava.