freebikinglogo

Krug po Ravnom Kopaoniku pored Lisičje stene (kružna trasa, 21km, 600 metara uspona, asfalt/makadam, KT5/TT7)

Preuzeti trek (.zip)

Visinski profil vožnje

Прикажи већу мапу

Ako želite da upoznate Ravni Kopaonik uz malo više provlačenja kroz njegove šume, ušuškani u krošnje četinara,i gazeći njegove potoke, ovo je nešto ekstremnija alternativa krugu po Ravnom Kopaoniku od 25 km koji smo predstavili u prethodnoj vožnji. Iako je dužina trase samo 21 km, gotovo je sigurno da je ne možete preći za vreme koje vam je potrebno da prebrodite 25-kilometarsku trasu, jer u ovom slučaju ima manje asfalta, više blata, više penjanja, mestimično težih uspona (na jednom mestu ćete u dužini od par stotina metara gotovo sigurno morati da siđete sa bicikla) i generalno zahtevnijih tehničkih detalja. Ovaj krug će vam svakako pružiti više adrenalina i znoja, ali će vas vrlo verovatno uvesti i korak dublje u autentični ambijent Ravnog Kopaonika.

U šumama Ravnog KopaonikaPuteljci Ravnog Kopaonika

Ovaj krug takođe polazi od Rtnja nizbrdo, asfaltnim putem ka Jošaničkoj Banji, ali već posle 5,7 km sa njega skreće desno, ka dolini Samokovske reke, širokim makadamom na kome ume da bude blata. Obratite pažnju, već posle 300 m od skretanja sa asfalta naići ćete na račvanje puta - vaš je levi krak. Vrlo brzo ćete se spustiti u dolinu Samokovke i na početku osmog kilometra trase priključujete se na glavni makadamski put koji preko Ravnog Kopaonika ide smerom zapad - istok. Vi krećete u smeru prema zapadu, do raskrsnice koja se nalazi na tačno 8 km od početka trase (dakle, ovim putem se krećete 1 km), a zatim skrećete desno.

Put na koji ste skrenuli je lošijeg kvaliteta, neravan, mestimično kamenit, sa sve više blata kako napredujete ka severu, mada se još uvek može kategorisati kao glavniji makadamski put. Na 11. kilometru trase skrećete desno, uzbrdo, nešto užim putem, gde vas čeka nekoliko stotina metara nešto jačeg nagiba (mada se po njemu još uvek može pedalirati). Izbijate na plato Suvog Vrha (1696 m), gde na 11,2 km puta dolazite na veću livadu. Odatle treba pregaziti dva kraka Šutanovačke reke, u fazi kada su još uvek mali potočići. Nakon drugog prelaza Šutanovačke reke čeka vas par stotina metara strmijeg puta sa većim kamenim blokovima, na kome vrlo verovatno nećete moći da pedalirate. Posle toga izbijate na čistinu i veliku zaravan (videćete i planinarsku markaciju), gde ćete se prešavši preko livade brzo ponovo naći na glavnom makadamskom putu preko Ravnog Kopaonika.

Oko gornjeg toka Šutanovačke rekeNa livadama Ibrovske ravne

Na 12,3 km od početka trase krećete putem ka jugu i vozite njime do 14,8 km, gde skrećete levo, priključujući se na put koji penje, prolazeći pored Lisičje stene. Ovde je reč o aktivnom, ali relativno umerenom usponu, po širokom zemljanom putu na kome uglavnom nema blata. Na 16,4 km od početka trase obratite pažnju na uzvišenje s vaše leve strane - na stotinak metara od puta nalazi se 1686 m visoka Lisičja stena, sa koje imate lep pogled. Prilika za predah i uživanje u tišini.

Posle 18,2 km od starta stižete na Jaram, presecajući asfaltni put. Da bi i završnica trase bila u skladu sa aktivnim pedaliranjem na dosadašnjem putu, umesto da skratite asfaltom do Rtnja, penjemo vas strmo uzbrdo, ski stazom do vrha Vučak, odakle ćemo vas spustiti do Rtnja. Ovo će biti pravi ispit vaše kondicone spremnosti - oni u slabijoj kondiciji moraće da sjašu i guraju na ovom usponu, dok će oni spremniji trijumfalno izaći na vrh "u sedlu". Nakon što provezete ovaj krug, spremni ste i za duže i još raznovrsnije vožnje.