freebikinglogo

Kraljevo - Goč (Dobre Vode) (kružna staza, 56km, 770 metara uspona, asfalt/makadam, KT5/TT3)

Autor teksta i treka: Aleksandar Lazović

Preuzeti trek (.zip)

Visinski profil vožnje

Прикажи већу мапу

Ovo je ultimativni izazov za svakog kraljevačkog MTB novajliju. Trasa koja je strah i trepet za većinu mojih sugrađana, a za one iskusnije - jedna od češćih popodnevnih trening varijanti za sticanje kondicije. Vožnja od Kraljeva, asfaltiranim putem preko Beranovca, Jovca, Kamenice, Brezne do hotela Dobre Vode na Goču i nazad.

U stvari, track je manje uobičajena varijanta sa usponom makadamom preko Sokolje a silaskom preko Brezne, što će mi poslužiti za opis obe varijante uspona.

Kod pečurke na SokoljiPočetak ski staze

Track počinje na ibarskom mostu, nekih 500 metara udaljenom od centralnog gradskog trga. Odatle možete krenuti uobičajenim putem magistralom do Beranovca koji je dosta zagušen do skretanja ka Jovcu i dalje ka Kamenici. Moj savet je da izbegavate tu varijantu već da na prvoj krivini posle mosta u Ribnici krenete u Proletersku ulicu prema školi "Vuk Karadžić", a odatle ulicom Ive Andrića do kafane "Idila" pa levo na put za Goč ili da produžite sve do groblja u Zmajevcu, pa preko mosta na Ribnici uzbrdo ka Kamenici.
Na sedmom kilometru vožnje nalazi se uređen vir na reci Ribnici "kod Buča" gde možete da se okupate u odlasku, ili još bolje u povratku. Na desetom kilometru imate prvi izvor, sa vodom ekstra kvaliteta, mada je u poslednjih godinu dana dosta oslabio.

Reka Sokolja u gornjem toku

Put, još uvek dosta ravan dalje vas vodi kroz selo Kamenicu gde ćete sa desne strane primetiti odvajanje puta ka vrhu Stolova, a sa leve strane prodavnicu u centru sela i odmah zatim i veliki kamenolom. Sledeća tačka je raskrsnica puteva za Sokolju i Breznu na petnaestom kilometru puta - ujedno mesto gde Sokoljska i Brezanska reka formiraju Ribnicu. Opisaću uspon na oba puta.

Put preko Sokolje

Na raskrsnici u Kamenici idete levo makadamom i sve vreme pratite Sokoljsku reku. Sredina puta je popločana kamenom jer se put koristi za izvlačenje drva pa je bolje ići sa strane, ugaženim zemljanim delovima. Nakon nešto više od 2 km naićićete na asfaltirani deo puta - ušli ste u Sokolju. Na izlasku nastavite pravo (desnim putem). dva kilometra kasnije, sa leve strane puta proći ćete pored nadaleko čuvenog izvora "Pečurka" gde se često zatekne par parkiranih automobila - Sokolja je odlična polazna tačka planinarskih puteva po Goču. Odatle ćete često nailaziti na ispitane izvore pitke vode, delo poznatog kraljevačkog biologa mr Živka Slavkovića.
Još 2 km uspon je relativno blag, do donjeg dela žičare i ski staze (oko 600mnv). Ostatak puta je strmiji, sa češćim blatnjavim delovima, ali sa lepšim pogledom na kanjon Sokoljske reke.
Nakon nešto manje od 3 km, na 780mnv naići ćete na raskrsnicu - vaš put skreće naglo desno, a put pravo (levo) nastavlja ka Vrnjačkoj Banji. Ostalo je da kroz gustu šumu savladate poslednjih 150 metara uspona i eto vas na platou Dobre vode!

Jezero na Goču

Put preko Brezne

Na raskrsnici u Kamenici nastavljate odličnim asfaltnim putem naviše. Posle par mostova uspon postaje sve veći. Ubrzo ćete proći pored česme sa leve strane, a odmah posle krivine primetićete strelicu za "Savino koleno". Brzo ćete dobijati na visini. 4km od raskrsnice proći ćete skretanje na desno za Šošanicu, a kilometar i po dalje skretanje za selo i planinarski dom Brezna. Pre skretanja za Dom, a posle mosta počeće najozbiljniji uspon do brezanskog prevoja - 150mnv uspona u 1,5km vožnje. Vidik puca daleko na sever, umorni mogu tu iskoristiti klupu Šumarskog fakulteta, a sledi lep spust od 1.5 km do šumareve kuće, gde sledi nagrada prolaznog cilja - hladna izvorska voda, prava uvertira za najlepših 6,5km blagog uspona i uživanja u gočkim predelima. Sve vreme vozite uz Gvozdačku reku, koja se ne uliva u Brezansku, već direktno u Ibar tamo negde između Bresnika i Polumira u klisuri. Na 850 mnv primetićete branu na reci i formirano jezero, potom četinarski rasadnik i što šta još.

Na kraju, dolazite i do turističko-smeštajnih objekata. Prvo kompleks "Piramida", a par stotina metara dalje hotel "Dobre Vode", smučarski dom "Miša Milenković" i odmaralište "Goč". Ostaje vam ono u čemu vam ja opisom ne mogu pomoći, a to je uživanje i odmor...

PiramidaNa usponu

...pre nego što odlučite da se jednim od ova dva puta vratite nazad. Kada je suvo - lepša je Sokolja, posebno u jesen kada lišće obloži put. Spust niz Breznu, sa druge strane, garantuje da se nećete vratiti prljavi, a ko voli brzu vožnju - maksimalna brzina od preko 50km/h je zagarantovana.