Garmin Oregon 300 - detaljan prikaz
Moderator: Moderatori
Re: Garmin Oregon 300 - detaljan prikaz
Držač za bike si poručio ovakav?
http://www.boston.com/bigpicture/2010/0 ... ml#photo11
Samo moraš da gledaš napred da ti se nebi desilo ovo
http://www.boston.com/bigpicture/2010/0 ... ml#photo36
http://www.boston.com/bigpicture/2010/0 ... ml#photo11
Samo moraš da gledaš napred da ti se nebi desilo ovo
http://www.boston.com/bigpicture/2010/0 ... ml#photo36
Re: Garmin Oregon 300 - detaljan prikaz
Posle prve GPS ture imam par pitanja:
Nadmorska visina sa dela nadzora satelita i nadmorska visina sa visinomera su različite. Predpostavljam da je ona u nadzoru satelita sa satelita (ili tako nešto), a ova na visinomeru može biti sa barometarskog pritiska (koji možemo kalibrisati). E sada, kada analiziramo trek, podatke iz treka i visinska razlika se razlikuju, predpostavljam zbog te razlike u merenjima - npr imam svoj prvi trek (koji ću uskoro postaviti) gde stoji (po Trackan-u) da je ukupan uspon 435m, a visinomer mi je dao da je bilo 590m uspona?
Nije baš mala razlika? Da li neko može da mi pojasni, kom verovati?
Nadmorska visina sa dela nadzora satelita i nadmorska visina sa visinomera su različite. Predpostavljam da je ona u nadzoru satelita sa satelita (ili tako nešto), a ova na visinomeru može biti sa barometarskog pritiska (koji možemo kalibrisati). E sada, kada analiziramo trek, podatke iz treka i visinska razlika se razlikuju, predpostavljam zbog te razlike u merenjima - npr imam svoj prvi trek (koji ću uskoro postaviti) gde stoji (po Trackan-u) da je ukupan uspon 435m, a visinomer mi je dao da je bilo 590m uspona?
Nije baš mala razlika? Da li neko može da mi pojasni, kom verovati?
Re: Garmin Oregon 300 - detaljan prikaz
Za sve ljubitelje Oregona 300 saljem vam link .ovo je najbolja cena koju sam dosada nasao.Trenutno sam na stand-bay dok ne stigne.Barda javicu ti se za srpski.http://www.beltal.com/for-sale/14120-94 ... 63796.html
Re: Garmin Oregon 300 - detaljan prikaz
Trackan ponekad ima malo čudnu logiku proračunavanja tih svojih silnih statistika, meni deluje da je ono što očitavaš sa GPS-a bliže pameti. Najbolje je da pogledaš visinski profil i odokativno pokušaš da izmeriš koliko je bilo penjanja (nikad ne možeš to da uradiš u metar, ali verovatno ćeš biti u 10-20 metara), tako ćeš da provališ ko je bliži istini.barda wrote:Posle prve GPS ture imam par pitanja:
Nadmorska visina sa dela nadzora satelita i nadmorska visina sa visinomera su različite. Predpostavljam da je ona u nadzoru satelita sa satelita (ili tako nešto), a ova na visinomeru može biti sa barometarskog pritiska (koji možemo kalibrisati). E sada, kada analiziramo trek, podatke iz treka i visinska razlika se razlikuju, predpostavljam zbog te razlike u merenjima - npr imam svoj prvi trek (koji ću uskoro postaviti) gde stoji (po Trackan-u) da je ukupan uspon 435m, a visinomer mi je dao da je bilo 590m uspona?
Nije baš mala razlika? Da li neko može da mi pojasni, kom verovati?
Barometarski visinomer je ono što daje jednu stabilnost krivi visinskog profila, pošto je na modelima koji su merili strogo na osnovu satelita bilo nedopustivih mikroscilacija, i zbir uspona je zbog tih sitnih "zubaca" u profilu obično išao u nebesa. Oregon u principu za stabilno očitavanje visine koristi barometarski visinomer, ali praktično sve vreme u toku kretanja radi rekalibraciju poredeći podatak očitan sa satelita, i to po nekom mom iskustvu radi prilično dobro, glatkije i neprimetnije nego mnogi modeli pre. Ranije je bila česta pojava da, kada dođeš na teren i uključiš ga, nikako da odradi automatsku inicijalnu kalibraciju, nego ti uporno pokazuje omašenu visinu, ponekad i za više stotina metara. Zato je bilo neophodno nakon paljenja manuelno odraditi kalibraciju visinomera da bi mogao da računaš sa preciznim podacima.
Bez brige, vremenom ćeš da naučiš da je visinski podatak koji ti GPS daje u principu najmanje pouzdan od svih i da ga ne treba uzimati zdravo za gotovo. Visine vrhova iz topo karte i ono što pokazuje GPS se čak ni u savršenim uslovima skoro nikad ne poklapaju, GPS obično prijavljuje 5-10 metara više nego što piše u karti.
Re: Garmin Oregon 300 - detaljan prikaz
Dobro je izračunao Trackan: 435m, ja ručno iz BaseCampa: 425m, Oregon barometarski: 590m
Jedino u OziExploleru ne mogu da proverim, isčitavam helpove i ne mogu da ga nateram da otvori gpx fajl! Ali shvatio sam u čemu je stvar. Ja koristim verziju 3.95.4i (may 2005) koja nema mogućnost otvaranja gpx fajlova (uvedeno od verzije 3.95.4j - decembar 2005 - te oznake sa slovima baš izluđuju )
Jedino u OziExploleru ne mogu da proverim, isčitavam helpove i ne mogu da ga nateram da otvori gpx fajl! Ali shvatio sam u čemu je stvar. Ja koristim verziju 3.95.4i (may 2005) koja nema mogućnost otvaranja gpx fajlova (uvedeno od verzije 3.95.4j - decembar 2005 - te oznake sa slovima baš izluđuju )
Re: Garmin Oregon 300 - detaljan prikaz
Evo za Kushu, bachamana i sve koji čekaju da im stigne uređaj da ga malo upoznaju!
http://www8.garmin.com/learningcenter/t ... index.html
http://www8.garmin.com/learningcenter/t ... index.html
Re: Garmin Oregon 300 - detaljan prikaz
Jedno pitanje u vezi osvetljaja ekrana: ako stavim osvetljaj na minimum ne vidim praktično ništa, samo se nazire slika na ekranu. Da bih nešto video moram da stavim osvetljaj na bar 50% i u sobnim uslovima, a sa suncem moram praktično na maksimum. Da li je sa svim Oregonima tako ili je to moj primerak neispravan?
Re: Garmin Oregon 300 - detaljan prikaz
Bez brige, tako je na svim Oregonima.
Nema svrhe pokušavati sa nekakvom "uštedom" baterija smanjivanjem osvetljaja. Ako ti je baš stalo do uštede, skrati recimo timeout, odnosno broj sekundi nakon koliko se isključuje osvetljaj ekrana, a možeš da budeš još radikalniji ukoliko ti to odgovara, pa da aktiviraš battery save mod, u kome ne samo da isključuje osvetljaj ekrana nakon timeouta, već i celokupan prikaz na ekranu. Onda se on ponovo pojavi kada ga dotakneš. No mislim da je o ovim stvarima nerezonski previše brinuti, bolje ponesi sa sobom koji komplet baterija viška - kad se potroše, samo zameniš i ne misliš.
Nema svrhe pokušavati sa nekakvom "uštedom" baterija smanjivanjem osvetljaja. Ako ti je baš stalo do uštede, skrati recimo timeout, odnosno broj sekundi nakon koliko se isključuje osvetljaj ekrana, a možeš da budeš još radikalniji ukoliko ti to odgovara, pa da aktiviraš battery save mod, u kome ne samo da isključuje osvetljaj ekrana nakon timeouta, već i celokupan prikaz na ekranu. Onda se on ponovo pojavi kada ga dotakneš. No mislim da je o ovim stvarima nerezonski previše brinuti, bolje ponesi sa sobom koji komplet baterija viška - kad se potroše, samo zameniš i ne misliš.
Re: Garmin Oregon 300 - detaljan prikaz
Ok ako je tako. Zbunilo me je što si napisao : "Srećom, vidljivost se može bitno popraviti makar aplikacijom diskretnog pozadinskog osvetljenja" , a kod mene to baš i nije diskretno, pa sam pomislio da nešto nije u redu. Nije problem da povećam osvetljaj koliko treba.
Re: Garmin Oregon 300 - detaljan prikaz
Pa dobro, malo sam očigledno zbunjujuće formulisao - maksimalno osvetljenje kod njega je, u stvari, vrlo diskretno . Sledeća generacija Oregona će imati ekrane bolje vidljivosti (trebalo bi ovih dana i kod nas da se pojavi Oregon 450).
Re: Garmin Oregon 300 - detaljan prikaz
Danas sam prvi put koristio Oregon po stvarno sunčanom vremenu i shvatio sam da sunce uopšte nije problem, čak naprotiv! Kada sunce obasja ekran sve se lepo vidi i sa potpuno isključenim pozadinskim osvetljajem. Ja sam išao po analogiji sa mobilnim telefonima, ali ovaj ekran je očigledno drugačiji.
Re: Garmin Oregon 300 - detaljan prikaz
Danas sam ga i ja prvi put koristio na biciklu i konstatovao to isto što kaže Eli. Po sunčanom danu ugasiti pozadinsko osvetljenje
Re: Garmin Oregon 300 - detaljan prikaz
U stvari, sve zavisi pod kojim uglom pada sunce. U kontrasvetlu se baš ne vidi kako treba, ali dovoljno je okrenuti se tako da ga sunce obasjava direktno i sve je ok.
Inače, što se tiče ovog ekrana na Oregonu 450, za sada ne primećujem neku epohalnu razliku u odnosu na 300. Doduše, još ga nisam probao pod jakim svetlom, ali kad smo išli na Staricu po onom tmurnom i snežnom danu, bez pozadinskog svetla teško da bi se nešto videlo. Valjda ću moći da dam jasniji sud nakon nekoliko šetnji/vožnji u različitim svetlosnim uslovima. Ni onaj 3D kompas nemam baš utisak da je uvek u stanju da ga orijentiše kako treba. Možda ga samo nisam dobro kalibrisao, probaću još jednom. U svakom slučaju, meni ovako na prvi pogled Oregon 300 i Oregon 450 deluju kao ista sprava sa različitom etiketom, pa za one koji nabavljaju mislim da se apsolutno ne isplati dati neke znatno veće pare za 450 - ako nađete negde 300-tku na rasprodaji, sprava je zakon.
U stvari, ima jedna razlika - ekran na 300-tki ima mat površinu, a na 450-ici glare
Inače, što se tiče ovog ekrana na Oregonu 450, za sada ne primećujem neku epohalnu razliku u odnosu na 300. Doduše, još ga nisam probao pod jakim svetlom, ali kad smo išli na Staricu po onom tmurnom i snežnom danu, bez pozadinskog svetla teško da bi se nešto videlo. Valjda ću moći da dam jasniji sud nakon nekoliko šetnji/vožnji u različitim svetlosnim uslovima. Ni onaj 3D kompas nemam baš utisak da je uvek u stanju da ga orijentiše kako treba. Možda ga samo nisam dobro kalibrisao, probaću još jednom. U svakom slučaju, meni ovako na prvi pogled Oregon 300 i Oregon 450 deluju kao ista sprava sa različitom etiketom, pa za one koji nabavljaju mislim da se apsolutno ne isplati dati neke znatno veće pare za 450 - ako nađete negde 300-tku na rasprodaji, sprava je zakon.
U stvari, ima jedna razlika - ekran na 300-tki ima mat površinu, a na 450-ici glare
Re: Garmin Oregon 300 - detaljan prikaz
Moram da se pohvalim
Stig`o dugo ochekivani Oregon 300...
E sad ste naj****i , koliko cu da vas gushim pitanjima, kako zashto i zbog chega
Stig`o dugo ochekivani Oregon 300...
E sad ste naj****i , koliko cu da vas gushim pitanjima, kako zashto i zbog chega
Re: Garmin Oregon 300 - detaljan prikaz
Posle oko pola godine korišćenja Oregona 300 mogao bih da iznesem neke utiske o njemu, nekome mogu koristiti pri izboru GPS uređaja, a neko će možda znati rešenja za neke probleme koji me muče. Koristio sam ga uglavnom pri vožnji bicikla po Beogradu i okolini, po asfaltnim putevima.
- Preciznost uređaja je odlična, na treku se primeti čak i ako krivudam levo desno po putu. Jedino u zatvorenim prostorima uopšte ne može da uhvati satelite.
- Osvetljaj ekrana na prvi pogled ne deluje najbolje, ali napolje, kada sunce osvetli ekran sve se vidi i bez ikagvog pozadinskog osvetljaja. Jedino je ponekad potrebno malo okrenuti uređaj da bi svetlo pravilno palo na njega.
- Autonomija je odlična. Koristi dve standardne AA baterije koje se svugde mogu nabaviti. Bez problema radi sa punjivim baterijama. Ja uglavnom koristim Eneloop baterije od 2000mAh i sa njima može da izdrži više od jednog dana vožnje.
- Vrlo bitna stavka – podrška. Na sreću nisam imao hardverskih problema, ali na svako pitanje koje sam im postavio, odgovorili su mi korektno u zadovoljavajućem roku.
- Za rutiranje i bilo kakav ozbiljniji rad je potrebno dokupiti SCGRoute. Karta je dosta detaljna i redovno se ažurira nekoliko puta godišnje. Ali naravno daleko je od savršenstva. Nivo unetih detalja nije ravnomeran na svim lokacijama: negde su unete i pešačke stazice, a negde nedostaju i odlični asfaltni putevi. Na nekim lokacijama su uneti i putevi koji vode kroz krug neke fabrike ili neki vojni objekat i sl. Ti putevi se koriste prilikom izrade rute, tako da mi se više puta desilo da pokuša da me vodi putem kojim se regularno ne može proći.
- Veliki nedostatak u funkcionalnosti pri upotrebi kod vožnje bicikla je potpuno zanemarivanje nagiba terena. Ne znam da li neki GPS uređaj ima ove mogućnosti, ali bilo bi korisno da se može videti trenutni nagib i budući nagib terena za izabranu rutu. Sada je moguće videti trenutnu nadmorsku visinu i budući profil terena. Na osnovu toga se donekle može proceniti nagib puta, ali ne dovoljno precizno. Još važnije kod izrade rute za bicikl uopšte se ne uzima u obzir nagib terena. Bilo bi izuzetno korisno da se kod izrade rute može zadati da se izbegavaju putevi preko određenog procenta nagiba ili da se dobije upozorenje da je na određenoj deonici nagib preko zadatog procenta. Time bi se izbegla situacija da me ruta dovede do izuzetno strme deonice gde bih morao da guram bicikl. Takođe bi bilo korisno da se može definisati brzina kretanja po putu određenog nagiba (na pr: po ravnom putu 25km/h, do 5% 20km/h, do 10% 15km/h itd.) i da se ove brzine koriste pri izradi ruta i proračunu vremena putovanja. Uzgred da li neko zna da li se i kako ovakve želje mogu proslediti Garminu i da li to ima nekog efekta?
- Oregon 300 ima ugrađen elektronski kompas, ali on ne radi kako bih ja očekivao (ili ja ne radim nešto kako treba). Prilikom kretanja orjentacija je ispravna, ali ako stojim u mestu i okrečem uređaj u ruci on ne pokazuje sever uvek u istom pravcu!
- Postoji mogučnost prikazivanja ukupne prosečne brzine i prosečne brzine u kretanju. Jedino je problem što uređaj i najmanju promenu lokacije shvata kao kretanje tako da kod svakog zaustavljanja registruje nekoliko minimalnih pomeranja koja uračunava u prosečnu brzinu u kretanju. Tako kod svakog zaustavljanja opada i prosečna brzina u kretanju. Ovo bi se moglo izbeći definisanjem neke granične brzine kretanja (na pr: 0.5km/h) ispod koje se ne bi uzimalo u obzir za proračun prosečne brzine kretanja.
Iako ovde ima više primedbi nego pohvala ja sam veoma zadovoljan što sam nabavio ovaj uređaj koji mi je vožnje učinio zanimljivijim i omogučio lakše snalaženje na nepoznatom terenu.
- Preciznost uređaja je odlična, na treku se primeti čak i ako krivudam levo desno po putu. Jedino u zatvorenim prostorima uopšte ne može da uhvati satelite.
- Osvetljaj ekrana na prvi pogled ne deluje najbolje, ali napolje, kada sunce osvetli ekran sve se vidi i bez ikagvog pozadinskog osvetljaja. Jedino je ponekad potrebno malo okrenuti uređaj da bi svetlo pravilno palo na njega.
- Autonomija je odlična. Koristi dve standardne AA baterije koje se svugde mogu nabaviti. Bez problema radi sa punjivim baterijama. Ja uglavnom koristim Eneloop baterije od 2000mAh i sa njima može da izdrži više od jednog dana vožnje.
- Vrlo bitna stavka – podrška. Na sreću nisam imao hardverskih problema, ali na svako pitanje koje sam im postavio, odgovorili su mi korektno u zadovoljavajućem roku.
- Za rutiranje i bilo kakav ozbiljniji rad je potrebno dokupiti SCGRoute. Karta je dosta detaljna i redovno se ažurira nekoliko puta godišnje. Ali naravno daleko je od savršenstva. Nivo unetih detalja nije ravnomeran na svim lokacijama: negde su unete i pešačke stazice, a negde nedostaju i odlični asfaltni putevi. Na nekim lokacijama su uneti i putevi koji vode kroz krug neke fabrike ili neki vojni objekat i sl. Ti putevi se koriste prilikom izrade rute, tako da mi se više puta desilo da pokuša da me vodi putem kojim se regularno ne može proći.
- Veliki nedostatak u funkcionalnosti pri upotrebi kod vožnje bicikla je potpuno zanemarivanje nagiba terena. Ne znam da li neki GPS uređaj ima ove mogućnosti, ali bilo bi korisno da se može videti trenutni nagib i budući nagib terena za izabranu rutu. Sada je moguće videti trenutnu nadmorsku visinu i budući profil terena. Na osnovu toga se donekle može proceniti nagib puta, ali ne dovoljno precizno. Još važnije kod izrade rute za bicikl uopšte se ne uzima u obzir nagib terena. Bilo bi izuzetno korisno da se kod izrade rute može zadati da se izbegavaju putevi preko određenog procenta nagiba ili da se dobije upozorenje da je na određenoj deonici nagib preko zadatog procenta. Time bi se izbegla situacija da me ruta dovede do izuzetno strme deonice gde bih morao da guram bicikl. Takođe bi bilo korisno da se može definisati brzina kretanja po putu određenog nagiba (na pr: po ravnom putu 25km/h, do 5% 20km/h, do 10% 15km/h itd.) i da se ove brzine koriste pri izradi ruta i proračunu vremena putovanja. Uzgred da li neko zna da li se i kako ovakve želje mogu proslediti Garminu i da li to ima nekog efekta?
- Oregon 300 ima ugrađen elektronski kompas, ali on ne radi kako bih ja očekivao (ili ja ne radim nešto kako treba). Prilikom kretanja orjentacija je ispravna, ali ako stojim u mestu i okrečem uređaj u ruci on ne pokazuje sever uvek u istom pravcu!
- Postoji mogučnost prikazivanja ukupne prosečne brzine i prosečne brzine u kretanju. Jedino je problem što uređaj i najmanju promenu lokacije shvata kao kretanje tako da kod svakog zaustavljanja registruje nekoliko minimalnih pomeranja koja uračunava u prosečnu brzinu u kretanju. Tako kod svakog zaustavljanja opada i prosečna brzina u kretanju. Ovo bi se moglo izbeći definisanjem neke granične brzine kretanja (na pr: 0.5km/h) ispod koje se ne bi uzimalo u obzir za proračun prosečne brzine kretanja.
Iako ovde ima više primedbi nego pohvala ja sam veoma zadovoljan što sam nabavio ovaj uređaj koji mi je vožnje učinio zanimljivijim i omogučio lakše snalaženje na nepoznatom terenu.