Savet za kupovinu bicikla
Moderator: Moderatori
Znam tog Cigu, video sam ga dva puta ove godine, poslednji put u nedelju, izgleda da je redovan. Prava atrakcija Jel' si bio ozbiljan sa tim akumulatorom? Dzabe aluminijumski ram kada stavim cudo od 5 kg ako ne i vise. Ova Varta lampa svetli kao pravi far, nocu osvetljavam (doduse, trag je bled) drvece na 50 m razdaljine u osvetljenom bloku. Samo da nadjem nosac. Ovo nije off-topic jer sam napomenuo da su ovo sada saveti za opremanje i nadogradnju bicikla. Sve sto me interesuje u vezi bajsa pitam ovde, da ne bih pravio vise topic-a.
= \¯¯\° _(zzz...)
( ) / ( )
( ) / ( )
Ma zezam se, nećeš valjda da staviš aku od 10kg na bicikl? .
U kapriolu sam, čini mi se, video neki akumulator normalnih dimenzija, mada bi uz malo samogradnje mogao da spojiš nekoliko 4,5V NiCd baterija na potreban napon i uživaš u skoro pa istoj stvari. Meni je ovo svojevremeno služili kao pogon za ruski lovni reflektor (mana - mora kratko da sija zbog ogromne snage - lako izgori), mada je jedan ortak izvukao manji napon, i imao slabiji far koji mu služi kao lampa, a na 20-30 m radi odlično. Mane - 1. veliko 2. 50ak E+
U kapriolu sam, čini mi se, video neki akumulator normalnih dimenzija, mada bi uz malo samogradnje mogao da spojiš nekoliko 4,5V NiCd baterija na potreban napon i uživaš u skoro pa istoj stvari. Meni je ovo svojevremeno služili kao pogon za ruski lovni reflektor (mana - mora kratko da sija zbog ogromne snage - lako izgori), mada je jedan ortak izvukao manji napon, i imao slabiji far koji mu služi kao lampa, a na 20-30 m radi odlično. Mane - 1. veliko 2. 50ak E+
-
- Freebiker
- Posts: 1786
- Joined: 29 Mar 2005, 23:59
- Location: Home is where the bike is :D
- Contact:
S'o bre komplikujete kad moze da bude jednsotavno
Napravis NiMH paket,zalemis malo zice tu i tamo,
dodas MR11 (35mm) kalogenke i prekiac,i eto svetla
Imas neki akumulator koji lezi negde u cosku ? Iskoristi ga!
Kakav bilo,samo da sija
Ona moja plasticna su pocela da se tope letos,
i sada su konacno ka putu na penziji.
Ta spaljena plastika samo odpala,
pa je selotejp pritekao u prvu pomoc
komedija ..
Nabavio sam alu kuciste,ali nikako da sednem i sredim to.
Mali problemcic je sto su kinezi zalepili delove lampe
umesto klaiscnog srafljenja,a ne znam kako da to odlepim
Pokusao sam da ih "odvrnem" al nedaju se
Ima li neko ideja ? Ne razumam se u lepokove
Pozzz
Napravis NiMH paket,zalemis malo zice tu i tamo,
dodas MR11 (35mm) kalogenke i prekiac,i eto svetla
Imas neki akumulator koji lezi negde u cosku ? Iskoristi ga!
Kakav bilo,samo da sija
Ona moja plasticna su pocela da se tope letos,
i sada su konacno ka putu na penziji.
Ta spaljena plastika samo odpala,
pa je selotejp pritekao u prvu pomoc
komedija ..
Nabavio sam alu kuciste,ali nikako da sednem i sredim to.
Mali problemcic je sto su kinezi zalepili delove lampe
umesto klaiscnog srafljenja,a ne znam kako da to odlepim
Pokusao sam da ih "odvrnem" al nedaju se
Ima li neko ideja ? Ne razumam se u lepokove
Pozzz
Random, kakvu to Varta lampu imaš? Može neka fotografija?
Zvuči zanimljivo, samo mnogo troši. Halogenka 12V 20W vuče oko 1.6A, što je poprilično. Znači, trebaće paket od 12V i makar 4Ah da bi svetlo sijalo oko 2 sata. Mislim da nema smisla staviti slabiji akumulator, jer je glupo puniti isti pre svake vožnje. E sad, da se pravi paket od NiMh baterija koštalo bi poprilično, pošto bi morale da se koriste baterije većeg kapaciteta. Jedno od mogućih rešenja je olovnoi (SLA) akumulator, koji za napon 12V i kapacitet 4-5Ah ima težinu od oko 3.5-4 kg, što nije mnogo (po mom mišljenju). Šta ostali misle o ovome?
Nećeš da poveruješ, ali mi je na pamet pala ista ideja .IRalic wrote:Napravis NiMH paket,zalemis malo zice tu i tamo,
dodas MR11 (35mm) kalogenke i prekiac,i eto svetla
Zvuči zanimljivo, samo mnogo troši. Halogenka 12V 20W vuče oko 1.6A, što je poprilično. Znači, trebaće paket od 12V i makar 4Ah da bi svetlo sijalo oko 2 sata. Mislim da nema smisla staviti slabiji akumulator, jer je glupo puniti isti pre svake vožnje. E sad, da se pravi paket od NiMh baterija koštalo bi poprilično, pošto bi morale da se koriste baterije većeg kapaciteta. Jedno od mogućih rešenja je olovnoi (SLA) akumulator, koji za napon 12V i kapacitet 4-5Ah ima težinu od oko 3.5-4 kg, što nije mnogo (po mom mišljenju). Šta ostali misle o ovome?
Umm... sad vidim da sam malo preterao . 20W je mnogo. Izgleda da je već 10W dovoljno čak i za offroad vožnju. Zato sam malo tražio, i pronašao sam halogenku 6V 10W, koja je, što se tiče potrošnje, znatno povoljnija. Znači, završila bi posao i olovna baterija od 6V 4Ah, koja je teška oko 2kg, a može da se nađe za ispod 800 dinara. Na kraju krajeva, ovo ispada znatno jeftinije od bilo kog firmiranog sistema za osvetljenje, pa čak i ako ne radi perfektno, dobro je
-
- Freebiker
- Posts: 1786
- Joined: 29 Mar 2005, 23:59
- Location: Home is where the bike is :D
- Contact:
Da,ali pazi,ja imam NiCd od1,6Ah !
i 20+35W sijalice
Sto znaci sat vremena sa 20 i pola sa 35.
Malo,ali recimo sasvim dovoljno vracanje iz grada do Bataje
Da li ces puniti pre svake voznje,odnosno posle voznje,
zavisi od toga koliko koristis i koji kapacitet imas.
Sve stvar licne kalkulacije
Naravno da je meni moje malo,ali tako je,za sad.
I i onako je taj paket bio bezplatna donacija bezzicne busilice
Nabaviti odgovarajuci kosta kolikom kosta.
Malo je falilo da uzmem 5Ah NiMH celije,
i onda sam video koliko to kosta u usa,i smorio se ..
Za te pare mos' kupiti LiIon istog kapaciteta.
Da li SLA ima smisla ?
Pa,zavisi kako gledas na celu stvar.
Jeftin je,jeftin punjac,ma sve jeftino !
ali cena toga je tezina,i velicina.
Ali usporedi tu tezinu sa necim sto nosis na voznju,
recimo 3,5-4kg -to moj sator i vreca,hmm,tesko bogami ..
Ali ako ces svekodnevno da koristis to svetlo,
za recimo voznju do posla i nazad (kod nas retkost,ali opet..)
to se veoma isplati,i bas te briga za extra tezinu.
Ako t ejeste birga,onda ces morati da izdvojis vise novca.
Par korisnih linkova:
www.batteryspace.com
www.dotlight.de
i naravno, osnova svakog home-brew light majstora:
http://nordicgroup.us/s78/
Pozzzz
Igor .:iPlus UMTS - internet is everywhere:. Ralic
i 20+35W sijalice
Sto znaci sat vremena sa 20 i pola sa 35.
Malo,ali recimo sasvim dovoljno vracanje iz grada do Bataje
Da li ces puniti pre svake voznje,odnosno posle voznje,
zavisi od toga koliko koristis i koji kapacitet imas.
Sve stvar licne kalkulacije
Naravno da je meni moje malo,ali tako je,za sad.
I i onako je taj paket bio bezplatna donacija bezzicne busilice
Nabaviti odgovarajuci kosta kolikom kosta.
Malo je falilo da uzmem 5Ah NiMH celije,
i onda sam video koliko to kosta u usa,i smorio se ..
Za te pare mos' kupiti LiIon istog kapaciteta.
Da li SLA ima smisla ?
Pa,zavisi kako gledas na celu stvar.
Jeftin je,jeftin punjac,ma sve jeftino !
ali cena toga je tezina,i velicina.
Ali usporedi tu tezinu sa necim sto nosis na voznju,
recimo 3,5-4kg -to moj sator i vreca,hmm,tesko bogami ..
Ali ako ces svekodnevno da koristis to svetlo,
za recimo voznju do posla i nazad (kod nas retkost,ali opet..)
to se veoma isplati,i bas te briga za extra tezinu.
Ako t ejeste birga,onda ces morati da izdvojis vise novca.
Par korisnih linkova:
www.batteryspace.com
www.dotlight.de
i naravno, osnova svakog home-brew light majstora:
http://nordicgroup.us/s78/
Pozzzz
Igor .:iPlus UMTS - internet is everywhere:. Ralic
-
- Freebiker
- Posts: 1786
- Joined: 29 Mar 2005, 23:59
- Location: Home is where the bike is :D
- Contact:
Imam dva reflektora,ili ti fara
Jedan je 20W a drugi 35W
Na pocetku je taj od 20 bio sireg ugla,valjda onaj "standardni" od 36*
a 35 watni je bio 8*
*-ugao reflektora u stepenima
Sada imam nesto izmenjenu konfiguraciju,oba reflektora su 10*
Pa,sta znam,mogu da kazem da je 20W halogene sijalice onako,ok
Sto vise to bolje,naravno.
Ja volim da vidim daleko,iako to nije potredno u odnosu na tren/brzinu.
Naravno,da li je neka wataza dovoljna,ili ne,
to u velikoj meri zavisi od reflektora,njegovog ugla,i oblika,
odnosno gde on usmerava tu svetlost.
Recimo taj od 8* sto sam koristio je prilicno uzak,
i recimo kada vozis putem,osvetljava dobro celu jednu traku,
nesto oko 2,5 sirine recimo,
i sa 35W pa efektivno je osvetljeno i vidljivo negde oko 30m puta ispred tebe.
naravno ostatak baca mnogo dalje,ali ga jednostavno ne vidis,
osim ako nemas neke prepreke/znake i slicne vertikalne predmete.
Posto je reflektor prilicno mali,a nije toliko jak kao svetla od auta gledajuci spreda,
primetio sam da ne smeta vozacima koji idu u susret,
osim ako im ne sijam pravo u oci.
Za neku jurnjavu po uskim sumskim stazama
nije bas zgodan tkao mali ugao,
jer volan mnogo "seta" levo-desno
pa osvetljavas ponajvise okolis,a ne stazu
U takvim situacijama najbolje je imati oba,
ali kako bi to bilo prilicno zahtevno sa strane energije,
zgodno je napraviti kakav kompromis.
Tj. malo siri ugao (recimo 10-15*) i jaka i svetla(bela) sijalica.
Zuckasto svetlo je lose ..
Zato toplo preporucujem overvoltage system na 14,4V
Ja ga ne mam,ali sam povezao jednom,da vidim kako sve to izgleda.
Tada ne da sija,nego razbija !
Svetlo koje daje sijalica ima mnogo vecu temperaturu,tj. vise je belo.
To postize nesto vecom snagom,
ali pre svega poboljsanim odnosom utrosena energija/proizvedeno vidljivo svetlo
35=42W; 20=24W @14.4V
Naravno overvoltage ima i svoje slabe strane,
a to je smanjeni zivot sijalice.
kod 14.4V to je oko 10% originalnog veka trajanja na konstantnih 12V
Prosecna halogenka ima vek trajanja od 2000h
kvalitetnije imaju 3000 i 5000h
Dakle trajace 200/300/500 sati
kada preracunas koliko sati je ti koristis na bajsu,
to uopste nema neko veliko znacenje,pogotovo kada znas sta dobijas za uzvrat.
A i halogenke nisu skupe.
Najjeftnijie su od 80 dinara,a ja evo kupio neke fency Osram za oko 200 (i nisu nesto..)
Jos jedna slaba strana overvolt sistema je obicno dosta skuplji punjac,
nego onaj do 12V
Manje se proizvode,sa tim i veca cena
Sve u svemu,za neku generalnu voznju,nekih 10ak wati bi bilo sasvim dovoljno,
ali problem je sto takvih sijalica nema ovde.
A i preko slabo,jedino kod proizvodnjaca svetala,
a to znaci rezervna sijalica za njihov sistem,i kosta znatno vise.
Standardne su bas te sto ja imam,20 i 35 na 12V
Tako da,recimo jedan reflektor od 20W i 10 stepeni moze da zavrsi posao.
Ali ja volim dva,jedan jaci i manjeg manjeg ugla,
ali podesen tako da baca svetlo vislje,
pa mozes da blicas vozacima,
kada oni upere svoja svetla u tebe.
Sa 35W u oci,svaki spusta na kratka.
Generalno,isti sistem kao i kod auta,kratko i dugo svetlo.
Meni se takav sistem sividja,i hocu da ga doradim sa alu kucistem,
a i overvoltazom,cim finansije dozvole takvu bateriju/punjac.
Razmisljao sam i na temu Luxeona 3x3.5 watta (kazu da sija kao 25-30 halogenog)
Fino je smanjiti potrusnju struje za toliko,
ali opet nema smisle,jer napraviti LED kosta koliko i dobra velika baterija za halogenke.
A i za par evrica vise,moze da se kupi i 13W HID (xenon)
Pozzzzz
Igor .: wireless IR link interuped :. Ralic
Jedan je 20W a drugi 35W
Na pocetku je taj od 20 bio sireg ugla,valjda onaj "standardni" od 36*
a 35 watni je bio 8*
*-ugao reflektora u stepenima
Sada imam nesto izmenjenu konfiguraciju,oba reflektora su 10*
Pa,sta znam,mogu da kazem da je 20W halogene sijalice onako,ok
Sto vise to bolje,naravno.
Ja volim da vidim daleko,iako to nije potredno u odnosu na tren/brzinu.
Naravno,da li je neka wataza dovoljna,ili ne,
to u velikoj meri zavisi od reflektora,njegovog ugla,i oblika,
odnosno gde on usmerava tu svetlost.
Recimo taj od 8* sto sam koristio je prilicno uzak,
i recimo kada vozis putem,osvetljava dobro celu jednu traku,
nesto oko 2,5 sirine recimo,
i sa 35W pa efektivno je osvetljeno i vidljivo negde oko 30m puta ispred tebe.
naravno ostatak baca mnogo dalje,ali ga jednostavno ne vidis,
osim ako nemas neke prepreke/znake i slicne vertikalne predmete.
Posto je reflektor prilicno mali,a nije toliko jak kao svetla od auta gledajuci spreda,
primetio sam da ne smeta vozacima koji idu u susret,
osim ako im ne sijam pravo u oci.
Za neku jurnjavu po uskim sumskim stazama
nije bas zgodan tkao mali ugao,
jer volan mnogo "seta" levo-desno
pa osvetljavas ponajvise okolis,a ne stazu
U takvim situacijama najbolje je imati oba,
ali kako bi to bilo prilicno zahtevno sa strane energije,
zgodno je napraviti kakav kompromis.
Tj. malo siri ugao (recimo 10-15*) i jaka i svetla(bela) sijalica.
Zuckasto svetlo je lose ..
Zato toplo preporucujem overvoltage system na 14,4V
Ja ga ne mam,ali sam povezao jednom,da vidim kako sve to izgleda.
Tada ne da sija,nego razbija !
Svetlo koje daje sijalica ima mnogo vecu temperaturu,tj. vise je belo.
To postize nesto vecom snagom,
ali pre svega poboljsanim odnosom utrosena energija/proizvedeno vidljivo svetlo
35=42W; 20=24W @14.4V
Naravno overvoltage ima i svoje slabe strane,
a to je smanjeni zivot sijalice.
kod 14.4V to je oko 10% originalnog veka trajanja na konstantnih 12V
Prosecna halogenka ima vek trajanja od 2000h
kvalitetnije imaju 3000 i 5000h
Dakle trajace 200/300/500 sati
kada preracunas koliko sati je ti koristis na bajsu,
to uopste nema neko veliko znacenje,pogotovo kada znas sta dobijas za uzvrat.
A i halogenke nisu skupe.
Najjeftnijie su od 80 dinara,a ja evo kupio neke fency Osram za oko 200 (i nisu nesto..)
Jos jedna slaba strana overvolt sistema je obicno dosta skuplji punjac,
nego onaj do 12V
Manje se proizvode,sa tim i veca cena
Sve u svemu,za neku generalnu voznju,nekih 10ak wati bi bilo sasvim dovoljno,
ali problem je sto takvih sijalica nema ovde.
A i preko slabo,jedino kod proizvodnjaca svetala,
a to znaci rezervna sijalica za njihov sistem,i kosta znatno vise.
Standardne su bas te sto ja imam,20 i 35 na 12V
Tako da,recimo jedan reflektor od 20W i 10 stepeni moze da zavrsi posao.
Ali ja volim dva,jedan jaci i manjeg manjeg ugla,
ali podesen tako da baca svetlo vislje,
pa mozes da blicas vozacima,
kada oni upere svoja svetla u tebe.
Sa 35W u oci,svaki spusta na kratka.
Generalno,isti sistem kao i kod auta,kratko i dugo svetlo.
Meni se takav sistem sividja,i hocu da ga doradim sa alu kucistem,
a i overvoltazom,cim finansije dozvole takvu bateriju/punjac.
Razmisljao sam i na temu Luxeona 3x3.5 watta (kazu da sija kao 25-30 halogenog)
Fino je smanjiti potrusnju struje za toliko,
ali opet nema smisle,jer napraviti LED kosta koliko i dobra velika baterija za halogenke.
A i za par evrica vise,moze da se kupi i 13W HID (xenon)
Pozzzzz
Igor .: wireless IR link interuped :. Ralic
@bobale: Baterijska lampa je Active Day Light Ref. 11610. www.varta-consumer.com
Ako tezina nije bitna, u radnjama Uradi Sam mogu da se nabave reflektori za ispod 1000 dinara, sa ugradjenim akumulatorom. Jedini problem je sto moze da zaslepi vozace mnogo gadnije nego bilo koji automobilski far.
Ako tezina nije bitna, u radnjama Uradi Sam mogu da se nabave reflektori za ispod 1000 dinara, sa ugradjenim akumulatorom. Jedini problem je sto moze da zaslepi vozace mnogo gadnije nego bilo koji automobilski far.
= \¯¯\° _(zzz...)
( ) / ( )
( ) / ( )
Jos neceg sam se setio. Trazio sam SRAM Powerlink u Capriolu i kod Profe, ali ga ni kod jednih ni kod drugih nema (Profa ce imati tek na prolece). Moze li to negde drugde da se nabavi, posto mi lanac vapi za ciscenjem, tj. spojevi lancanika i lanca (od par voznji po Kosutnjaku svasta se nakupi).
@misaxtr: Sto se tice onih silnih sredstava sa "Tehnikalije i ostalo", gde se najvaznije mogu nabaviti (za ciscenje i podmazivanje pogonskog dela, pa i za ciscenje stapova viljuske bez otvaranja i za podmazivanje(da su za prvo potrebna neka posebna sredstva))?
@misaxtr: Sto se tice onih silnih sredstava sa "Tehnikalije i ostalo", gde se najvaznije mogu nabaviti (za ciscenje i podmazivanje pogonskog dela, pa i za ciscenje stapova viljuske bez otvaranja i za podmazivanje(da su za prvo potrebna neka posebna sredstva))?
= \¯¯\° _(zzz...)
( ) / ( )
( ) / ( )
-
- Freebiker
- Posts: 1786
- Joined: 29 Mar 2005, 23:59
- Location: Home is where the bike is :D
- Contact:
bobale wrote:Šta, njih nema po radnjama?IRalic wrote:Sve u svemu,za neku generalnu voznju,nekih 10ak wati bi bilo sasvim dovoljno,
ali problem je sto takvih sijalica nema ovde.
Od 10W sigurno nema.
Generalno u proizvodnji ima MR11 od 5,10,20,35W
Ali cak i napolju,ispod 20 se tesko nalazi.
Recimo englezi kazu da u Ikei ima veliki izbor,za malo para,
ali recimo ovde u Poljskoj Ikei,izbor halogenih sijalica je katastrofa,
nude isto to sto i u supermarketu
Razlog je verovatno to sto su ovde veoma polularne raznorazne "neonke"
jer "stede struju".Ove Osram sam nasao u Praktikeru (supermarket za pokucstvo,i oko kuce)
Ovde svi kukaju na recune,premda nisu nista veci nego god nas.
Bas sam cuo zenu neki dan,kuka na racun od 800kW,
ali ne za mesec,nego negde od Marta !
Kod nas je isto mrsavo sa tim sijalicama.
Ja sam nabavio tu od 8 stepeni 35W u radnji u
(o jejku,ne mogu da se setim naziva ulice :ashamed: ona sto ide od g.poste na dole do mostarske petlje ),
sa desne strane,malo uzbrdo od, Srpskih Vladara bese?,
sto puta su menjali naziv,ko ce zapamtiti ..
Kao radnja prodaje fensi italijansko osvetljenje,i sijalice.
Zadnji put sam bio negde pre 3 meseca,i jako slabo su stojali sa sijalicama,
i nikakvih korisnih (sa malim uglom) nije bilo.
Ali kako nesto su pricali da stize velika porudzbina iz italije,
dakle treba sad tamo proveriti.
Ima jos jedna radnjica,taka specijalizovana,
opet sam zaboravio naziv ulice ..
U Zemunu,pored pijace.
Ona ulica sto ide od pozorista(opere) ka Dunavu.
Preko puta radnje je pekara Petrovic.
Tamo onako,ima sijalica raznih.
Ali vecinom su one turske,oznake ugla nema,ali je siroki,preko 30 stepeni.
Ali imaju i nekih skupljih,500+ dinara,ali nisam probao ..
U "provinciji" MR11 se tesko nalazi,bar koliko je moje iskustvo.
Uglavnom svi furaju MR16 i sto jeftinije,a to znaci te turske za 50ak dinara ..
I da,treba traziti one sa staklom napred.
Svaka plastika ispred sijalice ce se istopiti za par minuta.
Ali moja je prezivela i bez stakla,
po kisi je doduse nisam palio.
Ali jeste reflektor malo pozuteo,dal od amosferskih uslova,ili sta,ko ce ga znati ..
bobale wrote:E da, video sam slike tvog sistema osvetljavanja, pa me zanima gde si pronašao ona lepa kućišta za sijalice.
Kuciste je od PLASTIKE.
I da,stvarno ne izgleda lose,s obzirom u kakvim uslovima,
i od kakvih materijala je napravljeno
Kupio kod kineza prekoputa,za 80ak dinara.
Obicna baterijska lampa za 2x1,5V AA baterije.
Obradio sve ostrim kuhinjskim nozem,
prekrojio gumenu presvlaku,i telo od plastike,
i zalemio par zica lemilicom.
Na volan namontirao metalnom selnom za crevo (ona zicana,ne one od trake)
a drugu plasticnim "prstenom" od zadnje Catajke.
Kuciste je drzalo veoma dugo,i nije se topilo sve do leta,
kada sam poceo da vozim nocu na 30+ stepeni,
pocelo je da smeksava
Posle toga sam promenio sijalice,i bile su one "cool beam" vrste,
sto znaci da vecina toplote ide pozadi,
i to je dokrajcilo kucista.
Prosto su izgorela tu gde ivica reflektora dodiruje kuciste,
i posle mnogo grejanja/hladjenja jednostavno je tu puklo.
Zakrpio sam selotejpom i kao drzi sijalicu na mestu
Sve u svemu veoma sam iznenadjen da su toliko trajala!
Naravno nisam ih ostavljao vise od minut-dva
bez hladjenja vazduhom (kretanja biciklom kroz vazduh)
Definitivno preporucujem alu kuciste!
Imam kod kineza na NBG alu lampi u koje moze da stane 35mm reflektor.
Kostaju oko 250-350 din.
Pozzzz
-
- Freebiker
- Posts: 1786
- Joined: 29 Mar 2005, 23:59
- Location: Home is where the bike is :D
- Contact:
bobale wrote:Da ne bude zabune, da li bi mogao opet da mi napišeš sijalice koje snage trenutno koristiš i kog su ugla. Drugo, gde si ti uspeo da nađeš tu od 10W, pošto se teško nalaze?
Da ne bude zabune :
Nisam nasao od 10W !
Trenutno posedujem 25 i 35 wati,oba sa uglom od 10 stepeni.
Ranije sam koristio 25 sa uglom od nekih 30ak stepeni(nije bilo napisano na sijalici,a ni na pakovanju koji je ugao)
i 35 od 8 stepeni.
Pozzzzz
Igor http://en.wikipedia.org/wiki/Burek Ralic