Dizajn benta
Moderators: IRalic, Moderatori
Dizajn benta
Pozdrav drugari, ja sam Nebojsa, iz Panceva. Nemam apsolutno nikakvog iskustva u gradnji bicikala, a pogotovo recumbenta. Uglavnom, jako mi se svidela ideja, pa sam uradio neke nacrte, i zanima me sta mislite, sta ne valja i tako to..
Svrha ovog benta bi bile duze ture, dakle ne velike brzine, vec udobnost na prvom mestu, tako da i ne mora da bude bas 'lezeci'..
Dimenzije sam uradio otprilike, mereci duzine nogu. Za korman nemam ideje, niti me previse interesuje, to valjda mogu da sredim kada ostalo vec napravim.
Ono sto me zanima (osim toga da li je geometrija okej) je koji materijal, koja debljina i koji precnik cevi koristiti?
Evo nacrta:
Pozdrav!
Svrha ovog benta bi bile duze ture, dakle ne velike brzine, vec udobnost na prvom mestu, tako da i ne mora da bude bas 'lezeci'..
Dimenzije sam uradio otprilike, mereci duzine nogu. Za korman nemam ideje, niti me previse interesuje, to valjda mogu da sredim kada ostalo vec napravim.
Ono sto me zanima (osim toga da li je geometrija okej) je koji materijal, koja debljina i koji precnik cevi koristiti?
Evo nacrta:
Pozdrav!
Re: Dizajn benta
Nebojša,
druže, pošto nemaš iskustva u gradnji, iskreno ti preporučujem da kupiš neki od gotovih planova firme koja se zove Atomic Zombie. Ja sam uzeo plan za jedan njihov trike (Warrior Recumbent). Planovi su me potpuno oduševili. Prvo napravljeno je kao korak po korak uputstvo šta i kako treba raditi. Drugo nema komplikovane geometrije niti zahvata na specijalizovanim mašinama. Osim osnovnog alata (brusilicu smatra osnovnim alatom ) , i naravno aparata za zavarivanje gotovo da ti ništa ne treba. Naravno ima nekoliko majstora koji mogu da ti zavare ako spremiš sve delove. Još važnije, sve delove skidaš sa starih bicikala. Baš ako hoćeš da se ozbiljno zezaš možeš tu i tamo ponešto da promeniš.
Kada kupiš njihov plan, dobiješ pristup njihovom forumu gde možeš baš sve da pitaš, a odgovaraće ti ljudi koji su već pravili tvoj bent.
Što se sedišta tiče, ako već hoćeš udobnost kupi gotovo plastično sedište. Jes cifra ali vredi.
Toliko,
Ležeći...
Veselin
druže, pošto nemaš iskustva u gradnji, iskreno ti preporučujem da kupiš neki od gotovih planova firme koja se zove Atomic Zombie. Ja sam uzeo plan za jedan njihov trike (Warrior Recumbent). Planovi su me potpuno oduševili. Prvo napravljeno je kao korak po korak uputstvo šta i kako treba raditi. Drugo nema komplikovane geometrije niti zahvata na specijalizovanim mašinama. Osim osnovnog alata (brusilicu smatra osnovnim alatom ) , i naravno aparata za zavarivanje gotovo da ti ništa ne treba. Naravno ima nekoliko majstora koji mogu da ti zavare ako spremiš sve delove. Još važnije, sve delove skidaš sa starih bicikala. Baš ako hoćeš da se ozbiljno zezaš možeš tu i tamo ponešto da promeniš.
Kada kupiš njihov plan, dobiješ pristup njihovom forumu gde možeš baš sve da pitaš, a odgovaraće ti ljudi koji su već pravili tvoj bent.
Što se sedišta tiče, ako već hoćeš udobnost kupi gotovo plastično sedište. Jes cifra ali vredi.
Toliko,
Ležeći...
Veselin
Re: Dizajn benta
Gledao sam vec, i u principu jedino sto mi se tu i tamo dopada od njih je The TomaHawk Short Wheelbase lowracer.. A ovaj sto sam ja nacrtao mi deluje jednostavnije za izradu i mislim da je to to. Sto se tice iskustva, nisam nikad pravio bicikl, ali mnogo druge stvari jesam.
Neki komentar za moje nacrte, ili izgledaju okej?
Sto se tice sedista, svakako bih nabavio neko, ovo sto sam nacrtao je samo da bi stajalo nesto na slici..
Neki komentar za moje nacrte, ili izgledaju okej?
Sto se tice sedista, svakako bih nabavio neko, ovo sto sam nacrtao je samo da bi stajalo nesto na slici..
Re: Dizajn benta
1. da li se tebi svidja?
2. da li si zadovoljio osnovne mehaničke i ergonomske zahteve?
ako je odgovor na oba pitanja da, onda je to to.
potrudi se da sebi objasniš u mehaničkom i ergnomskkom smislu zašto si izabrao baš takvo rešenje. imaš jednu drugu temu, plan za samogradnju... tamo imaš dosta podataka i referenci šta i kako treba da radiš.
ako se zaista kaniš voziti to čudo na duge pute, onda potroši dosta vremena da rešiš položaj tela. bdw, telu je potrebno da povremeno menja položaj i oslone tačke (čuo si za dekubit...)
da li si predvideo da se sedište, volan, položaj pedala na neki način šteluje
koliki su ti točkovi, da li možeš da spustiš noge na pod bezbedno?
koliki ti je prenosni odnos (gear-inch)? Kolika ti je maksimalna brzina, kolika minimalna?
koliki ti je radius okretanja (jer ako recimo zbog položaja lanca nemožeš dovoljno da okreneš volan, ona si u problemu, ako treba brzo negde da skrene i skloniš se sa puta, recimo)?
koja ti je putanja lanca? (da li ti negde zakačinje (zamisli da ti prilikom vožnje slobodni (povratni) deo lanca toliko skače da te celu vožnju lupa po dupetu)
Koji menjač koristiš?
Koliko lako možeš da skineš jedan i drugi točak?
Kako ćeš kačiti teret?
Koji sistem šoljica koristiš?
Kako kačiš sedište?
Gde ti se kače svetla? (da li ima tu baš dovoljno mesta ili nešto kači?
Koji materijal želiš, Čelična bešavna cev ST52 je toliko tvrda da ju je jako teško saviti (trpi sam mala savijanj), ST37 je dosta mekša, lake se savija, ali zato je i manje izdržljiva. Legure aluminijuma su posebna priča, za koju znam malo ljudi koji mogu da je iznesu. Šavne cevi su jeftine, Atomic Zombi ih redovno koristi, ali su zato i najteže.
E sad ako si mrcina ko ja pa da imaš 120 kg, onda ti +-5kg ne igra nikakvu ulogu, ali ako si ozbiljan trkač onda ti svaki gram znači.
Mnogo je pitanja bez odgovora. No ne zameri, ja sam od onih magaraca koji moraju sve da znaju do detalja. A ako pregledaš forum, videćeš da gooooodinama planiram da napravim jednog finog benta, i da još nisam završio. Bermudski trougao Pare Vreme Obaveze.
2. da li si zadovoljio osnovne mehaničke i ergonomske zahteve?
ako je odgovor na oba pitanja da, onda je to to.
potrudi se da sebi objasniš u mehaničkom i ergnomskkom smislu zašto si izabrao baš takvo rešenje. imaš jednu drugu temu, plan za samogradnju... tamo imaš dosta podataka i referenci šta i kako treba da radiš.
ako se zaista kaniš voziti to čudo na duge pute, onda potroši dosta vremena da rešiš položaj tela. bdw, telu je potrebno da povremeno menja položaj i oslone tačke (čuo si za dekubit...)
da li si predvideo da se sedište, volan, položaj pedala na neki način šteluje
koliki su ti točkovi, da li možeš da spustiš noge na pod bezbedno?
koliki ti je prenosni odnos (gear-inch)? Kolika ti je maksimalna brzina, kolika minimalna?
koliki ti je radius okretanja (jer ako recimo zbog položaja lanca nemožeš dovoljno da okreneš volan, ona si u problemu, ako treba brzo negde da skrene i skloniš se sa puta, recimo)?
koja ti je putanja lanca? (da li ti negde zakačinje (zamisli da ti prilikom vožnje slobodni (povratni) deo lanca toliko skače da te celu vožnju lupa po dupetu)
Koji menjač koristiš?
Koliko lako možeš da skineš jedan i drugi točak?
Kako ćeš kačiti teret?
Koji sistem šoljica koristiš?
Kako kačiš sedište?
Gde ti se kače svetla? (da li ima tu baš dovoljno mesta ili nešto kači?
Koji materijal želiš, Čelična bešavna cev ST52 je toliko tvrda da ju je jako teško saviti (trpi sam mala savijanj), ST37 je dosta mekša, lake se savija, ali zato je i manje izdržljiva. Legure aluminijuma su posebna priča, za koju znam malo ljudi koji mogu da je iznesu. Šavne cevi su jeftine, Atomic Zombi ih redovno koristi, ali su zato i najteže.
E sad ako si mrcina ko ja pa da imaš 120 kg, onda ti +-5kg ne igra nikakvu ulogu, ali ako si ozbiljan trkač onda ti svaki gram znači.
Mnogo je pitanja bez odgovora. No ne zameri, ja sam od onih magaraca koji moraju sve da znaju do detalja. A ako pregledaš forum, videćeš da gooooodinama planiram da napravim jednog finog benta, i da još nisam završio. Bermudski trougao Pare Vreme Obaveze.
Re: Dizajn benta
Pozdrav! Evo par reci od mene.
Geometrija mi deluje ok.
Pretpostavljam da ce lanac morati malo da se usmerava oko prednjeg тоčка i ispod sedišta.
To ne bi trebalo da bude problem, ali dva točkića gotovo sigurno treba staviti.
Drugo, čini mi se da ti je razmak između točkova (wheel base) veoma mali, ali opet, možda tako tebi odgovara.
Treće, ako ti je cilj udobnost, duge ture, ozbiljno razmisli o postavljanju zadnje suspenzije (amortizera) inače stradaše bubrezi.
Toliko za sada od mene.
Srećan rad i piši šta radiš i kako napreduješ.
Geometrija mi deluje ok.
Pretpostavljam da ce lanac morati malo da se usmerava oko prednjeg тоčка i ispod sedišta.
To ne bi trebalo da bude problem, ali dva točkića gotovo sigurno treba staviti.
Drugo, čini mi se da ti je razmak između točkova (wheel base) veoma mali, ali opet, možda tako tebi odgovara.
Treće, ako ti je cilj udobnost, duge ture, ozbiljno razmisli o postavljanju zadnje suspenzije (amortizera) inače stradaše bubrezi.
Toliko za sada od mene.
Srećan rad i piši šta radiš i kako napreduješ.
Re: Dizajn benta
Hvala narode, izvinjavam se sto nisam odgovorio ranije, nisam imao vremena.
Uglavnom, sva ta pitanja sto je freevesko pitao su manje vise resena, pa ih zato i nisam postavio. Ono sto me je zanimalo je sama geometrija rama (dizajn).
Zbog mnogo varova, odlucio sam se za ipak jednostavniji ram, a i nasao sam donor bicikl (za zadnju viljusku, cevka pogona i cevka za viljusku).
Nova geometrija izgleda ovako:
Na spoju glavne cevi sa zadnjom viljuskom sam planirao na navarim jos jedan trougao kao ojacanje, jer mi deluje nekako slabo.
Cevi: Odlucio sam se za ST52, jer nemam potrebe za bilo kakvim savijanjem.
Sto se tice zadnje suspenzije, nema sanse, mnogo mi je to komplikovano za prvi pokusaj. Ako ovaj bude dobar, ne vidim zasto ne bih napravio bolji, troskovi za sada su mi smesni.
Delovi:
Prednji tocak 20"
Zadnji tocak 24"
Pogon 52t single
pozadi racna sa 6 brzina 14-28 (po kalkulatorima sam tako napravio optimalan prenos)
Kocnice Avid SD3
Menjac zadnji neki najobicniji shimano, a to se lako nadogradi posle.
Sve delove, osim prednje viljuske za 20" sam nabavio, ostaje jos cevka za ram. Trebalo bi u ponedeljak da svratim do Jeep komerca, da vidim sta imaju i da uzmem, pa onda pocinje igranje
Uglavnom, sva ta pitanja sto je freevesko pitao su manje vise resena, pa ih zato i nisam postavio. Ono sto me je zanimalo je sama geometrija rama (dizajn).
Zbog mnogo varova, odlucio sam se za ipak jednostavniji ram, a i nasao sam donor bicikl (za zadnju viljusku, cevka pogona i cevka za viljusku).
Nova geometrija izgleda ovako:
Na spoju glavne cevi sa zadnjom viljuskom sam planirao na navarim jos jedan trougao kao ojacanje, jer mi deluje nekako slabo.
Cevi: Odlucio sam se za ST52, jer nemam potrebe za bilo kakvim savijanjem.
Sto se tice zadnje suspenzije, nema sanse, mnogo mi je to komplikovano za prvi pokusaj. Ako ovaj bude dobar, ne vidim zasto ne bih napravio bolji, troskovi za sada su mi smesni.
Delovi:
Prednji tocak 20"
Zadnji tocak 24"
Pogon 52t single
pozadi racna sa 6 brzina 14-28 (po kalkulatorima sam tako napravio optimalan prenos)
Kocnice Avid SD3
Menjac zadnji neki najobicniji shimano, a to se lako nadogradi posle.
Sve delove, osim prednje viljuske za 20" sam nabavio, ostaje jos cevka za ram. Trebalo bi u ponedeljak da svratim do Jeep komerca, da vidim sta imaju i da uzmem, pa onda pocinje igranje
Re: Dizajn benta
Sa trenutnom geometrijom medjuosovinski razmak je 115cm. Je l' to malo? I gde da produzim? Ako prednji tocak pomerim jos napred, plasim se da cu zapinjati nogama za njega pri skretanju, a ako pomerim zadnji tocak nazad, ne vidim kakvu bi to razliku napravilo? Sta vi mislite? Poz
Re: Dizajn benta
Ne mogu sigurno da tvrdim da li je razmak točkova mali, ako ti odgovara onda je ok.
Kod mene misim da je bilo oko 140cm, ali ja sam modifikovao običan bicikl pa je to ostalo tako fabrički.
Obrati pažnju na dužinu cevi za viljušku. Kada sam hteo da postavim viljušku za točak od 20" ispalo je
da je vrat viljuške kratak za cev kroz koji treba da prođe pa sam na kraju ostavio originalnu viljusku,
premestio pinove za kočnicu i tako rešio problem.
Kod mene misim da je bilo oko 140cm, ali ja sam modifikovao običan bicikl pa je to ostalo tako fabrički.
Obrati pažnju na dužinu cevi za viljušku. Kada sam hteo da postavim viljušku za točak od 20" ispalo je
da je vrat viljuške kratak za cev kroz koji treba da prođe pa sam na kraju ostavio originalnu viljusku,
premestio pinove za kočnicu i tako rešio problem.
Re: Dizajn benta
Posle nekoliko meseci planiranja i smisljanja resenja, poceli su radovi. Evo kako bi trebalo da izgleda kad bude gotovo:
Evo i sta je do sada uradjeno:
Prednju viljusku sam kupio gotovu, tockove takodje.. Headtube i BB cevi sam odsekao sam nekog prastarog bicikla iz podruma, u okej su stanju.
To je to za sada, do kraja nedelje ce nadam se biti sve to zavareno, pa da probam da vozim to cudo
Evo i sta je do sada uradjeno:
Prednju viljusku sam kupio gotovu, tockove takodje.. Headtube i BB cevi sam odsekao sam nekog prastarog bicikla iz podruma, u okej su stanju.
To je to za sada, do kraja nedelje ce nadam se biti sve to zavareno, pa da probam da vozim to cudo
Re: Dizajn benta
Samo napred, samo napred!
Re: Dizajn benta
Urezan je navoj za menjac, a malo kasnije idem do varioca da se dogovorim sa covekom sta i kako, pa cemo da vidimo..
Re: Dizajn benta
Mnogo stvari je uradjeno, mehanika radi, sve je okej. Ostalo je jos dosta sitnica pa plastifikacija..
Nego, je l' zna neko gde mogu da nadjem crno crevo za lanac?
Nego, je l' zna neko gde mogu da nadjem crno crevo za lanac?
Re: Dizajn benta
Lepo izgleda bicikl, još da se ofarba i super.
Za crno crevo ne bih znao da pomognem.
I moj bicikl se bliži plastifikaciji, nadam se za nedelju dve da bude gotov, zavisi od slobodnog vremena.
Za crno crevo ne bih znao da pomognem.
I moj bicikl se bliži plastifikaciji, nadam se za nedelju dve da bude gotov, zavisi od slobodnog vremena.