OK, vreme je da temu vratimo iz sveta vode u putopisne vode
Po vec ustaljenom rasporedu od juce dan pocinje budjenjem nesto pre osam sati. Sad sam vec malo bolje organizovan pa kompletna jutarnja rutina do polaska traje oko sat ipo'. Doruckujem par zalogaja koji su mi ostali nakon sinocnjeg "dorucka". Suncano je i toplo, da ne kazem vruce, i pored visine od 800m.
http://i593.photobucket.com/albums/tt16 ... norama.jpg
Ovo gore je panoramska fotka, pogled sa kamp mesta.
Voznja pocinje laganim usponom od 2km, tek toliko da se noge razrade od spavanja. u Prvih par kilometara primecujem jos nekoliko mesta koja bi bila pogodna za nocenje.
Pogled preko ramena
Nisam znao da ovo zaista postoji, u geografskom smislu. Uvek je nekako bilo vezano za casice i tecne materije
Brzo nestaju tragovi jucerasnje vode iz bidona tako da je cesma kraj druma dobrodosao prizor. Kraca pauza, bacanje smeca, bonzita* da zavara glad i begam dalje. * Bonzita je u ovom slucaju uopsteni naziv za te cokoladice od zitarica. Pravu Bonzitu nisam video vec jako dugo, zna li neko da li je uopste ima u prodaji? Koliko znam Takovo nije propalo, zasto ih je onda nemoguce naci u prodaji?
Prvih petnaestak kilometara voznja je jako prijatna. Priroda ocekivano lepa, saobracaja prakticno nema a put zadovoljavajuce dobar. Nakon spajanja sa glavnim putem sve se menja istog trenutka. Od lepe prirode su nastale kuce i poslovni centri uz put. Trajno unakazeno… Redak saobracaj su zamenile kolone kamiona i ostalih. Nakon dva dana uzivanja u miru i tisini ovo je iznenadan i nimalo prijatan sok. Do pocetka spustanja u Uzice barem je put bio koliko toliko kvalitetan. Sa spustom je i to krenulo nizbrdo

Lagano prestizem kolonu, zaobilazim ili preskacem rupe, kocnice pokazuju novootkrivenu sposobnost glasnog skripanja. Jako ruzno i jako razocaravajuce iskustvo, cela ta deonica… Prvi put da ne uzivam u spustu, nisam verovao da je to moguce. U jednom trenutku cujem da nesto lupa iza mene. Brz pogled otkriva da zadnjem svetlu ne prija padanje na asfalt pri 50 na sat. Njega mi nije zao, za 150 dinara koliko je placeno odradilo je vrhunski posao tokom zadnjih godinu dana a narocito prethodnog dana u tunelima. Tunela vise nece biti, po mraku ne vozim= nema problema. Srecom pre puta sam zaboravio staviti nove, kvalitetne, baterije koje bi duplirale cenu
Prvi pogled na Uzice, stari grad. Pravim pauzu sa slikanje, nekako uspevam preci preko tri trake puta. Vracanje na moju stranu je islo malo teze, par minuta sam cekao rupu u saobracaju

Tu srecem i jedinog biciklistu za sve ove dane. Isao je uzbrdo

Stvarno ne verujem da bih ja tim putem vozio iz uzivanja...
U Uzicu pakao, milion auta, dva miliona pesaka. Svi izlecu, pretrcavaju... Penzioneri oko pijace pomahnitali

Ne prija mi guzva. Srecom po mene znam grad tako da ne lutam. Pekara i pravac park na jos jedan dorucak.
Sledeca obavezna stanica je voda kod lava, to se ne preskace

Ispostavice se da je to bila poslednja cesma sa pravom izvorskom vodom koju cu sresti na ovom putovanju (mala ispravka. bilo je jos toga ali retko). Malo slikanja u samom centru i vreme je da se ide dalje.
Do Sevojna put i dalje los, skidali slojeve asfalta tako da su ostale one uzduzne brazde. Nije udobno sa tankim a tvrdim gumama

Saobracaja i dalje previse. Ocekivao sam da ce tako biti sve do Pozege jer je, kol’ko je meni poznato, ta deonica deo ibarske magistrale tj glavni put k’moru. Srecom posle Sevojna sleperi nestaju sa puta. Ne znam gde ali nije ni bitno, zahvalan sam im sto ponovo imam mir i tisinu. Da, i put je ponovo postao normalan.
Do Pozege nista vredno paznje. Drum svo vreme ide dolinom Djetinje, nizvodno, tako da voznja nije naporna. Zbog radova se vozi obilaznicom kroz “predgradja” tako da nisam video bas nista od samog grada. Tu pravim i jedinu gresku u navigaciji, na neobelezenoj raskrsnici skrecem prema Cacku. Srecom odmah mi je bilo sumnjivo tako da odmah stajem i konsultujem KČSP (dobro de, kartu nisam ni nosio a covek kog sam pitao nije delovao k’o seljak) uredjaj koji potvrdjuje da je doslo do greske. Ispravljam istog trenutka
Vruce! Oko podneva i bez oblacka, najtopliji dani ove godine. Prema Kosjericu put postaje valovit, stalno usponi i spustanja. Okolina lepa. Iz nekog razloga nemam zelju za slikanjem. Zedan sam, bidon se prazni, cesmu nisam video od pre Pozege. Vec planiram pauzu ispred prve prodavnice ali nje nema, nema, i onda odjednom: nema! Nailazim na deponiju, lepu i smrdljivu, odmah uz put. Sa druge strane puta reka... Idila! Divim se genijalnosti nasih ljudi u ovakvim stvarima… Izdaleka mi se cini da je na drugom kraju deponije cesma. Vrlo odlucno: nema sanse da cu to cudo piti, vidi kako se svo djubre filtrira i sigurno se bas ovde cedi. Minut kasnije vise nisam zedan

Voda je prilicno mokra i normalna. Da ne bude zabune, zatekao sam par lokalaca koji su tocili kanistere i potvrdili mi da je voda ispravna za pice. Nisu lagali
Dok sam se spremao za polazak nailazi kombi Capriola, vozac mase, pozdravlja, kao da smo rod

A zapravo me je video ranije tog dana, negde dosta juznije. I prvi put je svirao ali posto je bio iza mene pretpostavio sam da je samo neki nervozni sofer... Predrasude
Tri krivine kasnije i eto me u Kosjericu. Jede mi se voce pa kupujem par breskvi, sam ih birao. Jednu koja je bila lepa i mekana sam bacio zato sto je zapravo trula. Dve koje su bile onako, malo tvrdje, sam uspeo pojesti do pola nakon cega su postale suvise tvrde

Toliko od ideje da se hranim zdravo
Smestam se ispod drveta u parku. Klopa, opustanje, odmaranje, dremka, spavanjac. Sve po redu

U glavi mutno secanje da Divcibare nisu posebno daleko tako da nema zurbe.
Dva ipo sata kasnije vreme je za pokret. Na izlazu iz Kosjerica krece lagana, bas lagana uzbrdica. Nikakav problem... Na izlazu iz Kosjerica me docekuje i jak vetar u lice. Houston, we have a problem… Par kilometara katastrofalnog asfalta nikako ne doprinose

Iako je put skoro ravan jedva odmicem napred. Zamara me sto voznja ne ide ni blizu ocekivanom, kilometri sporo promicu (glupi brzinomer, ko ga izmisli

). Najradije bih digao ruke (i noge) od dalje voznje ali nema smisla kada znam da su Divcibare blizu a njima se radujem. Narocito nema smisla zato sto zapravo imam snage i sama voznja nije problem, osim u glavi
Jedva sam docekao da krene pravi strmi uspon na Kaonu (oko 5km). Vetar vise ne igra nikakvu ulogu, mogu da uhvatim svoj ritam koji mi odgovara. Kriza je zvanicno gotova, opet uzivam u voznji

Pred kraj uspona stajem na cesmi, par minuta za osvezenje i begam dalje. Istog trenutka kao da me neko teleportovao u hladnjacu. Smrzavam se. Na termometru 22-23 stepena, dakle nije to. Racunam da sam se malo ohladio tokom stajanja a majica mokra. Svi znate kako dobro mokra majica rashladjuje

Ocekujem da cu se ubrzo ponovo zagrejati tako da me mrzi praviti novu pauzu zbog garderobe. Na kraju sam se zagrejao tek kad‘ sam se uvukao u vrecu pred spavanje...
Zahvaljujuci detaljnom planiranju puta nemam pojma da li me posle tog uspona cega spust pa ponovni uspon prema Divcibarama ili ce se put odvojiti na zavidnoj pocetnoj visini. Srecom ovo drugo se ispostavilo kao tacno. Naivno ocekujem da je to kraj penjanja za danas

100m posle odvajanja prema Divcibarama imam kez oko cele glave, ni usi ne smetaju. Asfalt kao da je nov, perfektan. Borova suma... Taj miris... Nisam ga osetio godinama. Asocira na more, detinjstvo, lepa vremena.
Istog trenutka nestaje negativna atmosfera koju sam osecao celog dana. Ceo dan, do ovog trenutka, je bio blago razocarenje. Potpuno neispirativan. Vise nista od toga nije vazno. Na prelepom sam mestu koje ranije nisam video. Vozim bicikl u cemu uzivam. Upravo to tu i tada je sve sto sam ocekivao i zeleo od ove voznje. Zivot je dobar

Narednih 8-9 km predstavljaju apsolutni vrhunac cele ture!
Blagi povratak u realne zivotne sfere dolazi u vidu ovog znaka:
“OK, nije problem. Ovo ce biti 100m strmog uspona a ONDA ide plato koji ocekujem. 10% nije posebno strmo, pogotovo sa 30 zuba napred. “ Posle nekog vremena, u sred uspona, novi znak. Ovaj put za uspon ali bez oznake nagiba-blanko. Tumacim kao: strmo koliko god smes da pomislis

Ovakvih uspona je bilo jos nekoliko do vidikovca. Srecom, stvarno su svi relativno kratki mada mi zadnja dva-tri vec nisu prijala.
Spora voznja ima naravno i prednosti. Omogucava uzivanje u okolini, upijanje. Ceo dozivljaj traje duze i tako to
Zastajem u razgovoru sa nekom porodicom. Ljudi vole bicikle, potpuno odusevljeni pricom. Kao i drugima, njima je takodje najneverovatnija cinjenica da spavam u satoru, potpuno sam. Iskreno, i meni je to bilo najvece opterecenje al’ ne iz istih razloga. Svi ostali se plase buba, vukova, medveda, ajkula. Ja samo ljudi sa losim namerama i ne nalazenja adekvatnog mesta
Obrce se i stoti kilometar. Uz put desetine mesta koja deluju idealno za kampovanje. Livade prosarane drvecem a okruzene borovinom. Preskacem jer mi treba prodavnica a imam i isplaniranu lokaciju.
Kraca pauza na vidikovcu. Zbog vlage u vazduhu vidljivost nije sjajna ali sasvim je dovoljno da se nasluti lepota predela. Pogled u dolinu otkriva koliko sam se zapravo mnogo popeo nakon Kosjerica (zapravo, sad gledam na Google Earth. I nije tako puno, 600ak metara od samog Kosjerica. Na slici a i uzivo deluje mnogo imresivnije

)
Pogled na nebo otkriva tajnu hladnoce. Svuda unaokolo su olujni oblaci i duva hladan vetar. Perspektiva mokre noci i sutrasnje voznje po kisi me ne raduje. Vedro je jedino u krugu iznad glave.
U prodavnici moc marketinga cini svoje. Naime tokom dana sam na par mesta video pazljivo odbacenu kutiju Munchmallow-a pored puta tako da nisam mogao odoleti kupovini

Litar mleka, litra ipo kisele i jos hrana. Ocekujuci da je kamp mesto odmah tu, iza sledece krivine, ne trudim se da spakujem stvari. Nosim kesu u ruci. Divcibare pune turista, iz kafana i restorana vriste zive muzike. Pobegnes u sumu da bi radio isto sto i kuci. Besmisleno...
Kao sto sam vec napisao danas sam tacno znao gde zelim nociti. To je znacilo da sam, citajuci razne putopise prosle godine, video slike jedne livade i na Google Earthu nasao odvajanje sa glavnog puta koje me do nje vodi. Plan bez mane. Osim sto: pogled sa nivoa tla nije tako dobar kao iz pticije perspektive, secanje ponekad izbledi (samo ono koje ne treba to da ucini), dodati po licnom nahodjenju jos razloga

Od jednog odvajanja (makadam sa krupnim rastresitim kamenjem, moglo je da se “vozi” nizbrdo) odustajem posle 100m, jedva se vracam do asfalta. Ko poznaje teren zna i da posle naselja ima uspona, da ima nizbrdica. Ja nisam znao. Kesa je brzo postala opterecenje. Nakon par stotina metara jednog spusta kojem nisam nazirao kraj isprobavam jos jedno odvajanje. Jasno mi je da nije ono koje trazim al‘ sada vec ne biram. Posle dvajes‘ metara vidim kuce i okrecem. Posto nisam znao da li je to zaista pocetak pravog spusta odlucujem da se vratim na plato, ne bih da posle 3km spustanja zakljucim kako sam ipak napustio lokalitet
Sve u svemu na kraju nalazim odlicno mesto, potpuno zaklonjeno od puta. Velika livada (isparcelisana za buducu gradnju. Vec nazirem da ce u narednih 10 godina Divcibare postati jedno ruzno urbano mesto okruzeno ostacima suma...Nesto nalik Zlatiboru. Za sada jos nije tako) hladovina za ujtru. Jedina mana je sto nema borovine. Do tog trenutka vec sam potpuno umoran, 4-5km cimanja gore-dole sa teskom kesom mi nisu prijali, ali ni najmanje.
Ovo je od narednog jutra, uskocila preko reda.
Oblacenje toplije garderobe, vecera, postavljanje satora, odmaranje... Kada sam konacno skinuo mokru majicu postalo mi je jasno da zapravo i nije toliko hladno. Ostatak veceri je bio skroz prijatan Oluje sa istoka su produzile dalje, nestale na horizontu. Kako je padao mrak tako su se na zapadu videle munje, vetar je i dalje duvao. Zaista nije delovalo obecavajuce. Iznad glave, za sada, vedro zvezdano nebo. Jos jedna vecera, jos malo uzivancije i dodje vreme za spavanje.
Spavanjac ponovo odlican. Jastuk od znojave garderobe, dusek od livade. Tako malo treba da umoran covek bude zadovoljan

Inace, zanimljiva je stvar da mi nijedne noci nije bilo neudobno spavati iako nisam nosio nikakvu podlogu. Prve noci sam samo rasirio sator, bez ikakvog pregleda terena. Bolje ga ne bih smestio ni da sam trazio sat vremena, kamenje je bilo strateski rasporedjeno svuda osim ispod satora. Druge noci nije bilo dileme, livada mekana bez kamicka. Ovo, trece, vece je bilo malo izazovno. Teren je jako neravan, sav u nagibima i kao kopan. Nekako sam ubo dva kvadrata lepog tla, naravno okruzeno svakavim kvrgama.
Statistika: 109km, 5 sati 17min.
