Potpuno neupucen u materiju - ja :)

Održavanje, popravke, prepravke...

Moderator: Moderatori

IRalic
Freebiker
Posts: 1786
Joined: 29 Mar 2005, 23:59
Location: Home is where the bike is :D
Contact:

Post by IRalic »

jaksa wrote: Slikovi (ali ne znam koliki precnik tockova - isao bih na varijantu city bajka)

Ja sam uzeo Kenda K-West u Caprjolu.
Standardna ca. 300 din cena,i odlicna guma.
Sirina idealna za gradske uslove - 1,5"

Guma je super.
Inace na trulom zapadu imaju drugu verziju,koja trpi veci pritisak,
ali i vise kosta.
Mislim da je razlika samo u konstrukciji gume,a da je mesavina ista.
Nesto ih nisam video zadnji put kada sam bio tamo,mozda su prodali sve ? (bilo 4 kom,ukljucujuci i moje dve,koliko sam ja video ..)


Mozes da uzmes i 1" gume ako bas hoces specijalku da pravis,
ali ja sam vozio one DeeStone iz Planeta,
i ispucale su posle par meseci,jer nemogu da drze max pritisak koji
je napisan na gumi.
Sad,kostaju oko 300 din ..

Ima varijanta Tioga City Slick,sto je ok guma,sirina je 23mm
ali nije jeftina-1200-1300 din ako se ne varam (planet bike)

Obe moras da naduvas na najvisi pritisak,u suprotnom ce da ti felna strada na prvoj rupi - ja prob'o :(

Dakle 1.5 je savrsena sirina sto se nesih ulica tice.

Ako imas srece da nadjes Schwalbe Marathon Slick od 1.35 ili 1.5 to jos bolje,ali naravno nesto vise para.


Takodje u caprjoli imaju neke Michelinke,fency,kevlarke,nisam siguran za sirinu,mislim da je 1" .. cena,hm nesto rpeko 1000 din.




Pozzzzz
Igor

~o
~ \-/\-
(o)^(o)
------------------
http://velomotion.weebly.com

Image
jaksa
Posts: 41
Joined: 18 Apr 2006, 21:54

Post by jaksa »

Gledajuci ovo:
http://www.ktm-bikes.at/2006/uk/geoBike ... at=Offroad
Nije mi jasno kako se meri H bicikla, 56 cm je odakle dokle?
nemke
Posts: 43
Joined: 18 Apr 2006, 18:58

Post by nemke »

pa od prednje osovine do zadnje...
markomm
Posts: 63
Joined: 05 Apr 2006, 16:17
Location: Beograd

Post by markomm »

Nije 56cm H, vec h.
jaksa
Posts: 41
Joined: 18 Apr 2006, 21:54

Post by jaksa »

Hvala, losa im je (necitka ) slika.
User avatar
Serb
Posts: 107
Joined: 03 Feb 2005, 08:20
Location: On the top of the mountain

Post by Serb »

Visina bicikla se meri od sredine shrafa na pogonu do sredine vara gde se spajaju cev u koju ulazi shticna i cev koja ide od volana do cevi u koju ulazi shticna.
Image

You mess with a rest now the best will make a mess.
jaksa
Posts: 41
Joined: 18 Apr 2006, 21:54

Post by jaksa »

Hvala. Tako mi je i logicno.

Inace, juce sam slucajno usao u prodavnicu Planet Bike i pitao prodavca kako se meri visina rama. Tvrdio je da se meri od donjeg vara iznad pogona do samog vrha rama :D
IRalic
Freebiker
Posts: 1786
Joined: 29 Mar 2005, 23:59
Location: Home is where the bike is :D
Contact:

Post by IRalic »

heh .. nije tacno ni jedno ni drugo :p


"velicina rama" (ono sto je uvek izrazeno kod poizvodjaca,npr 17",19" i sl,ili 43cm,48cm ..)
je razdaljina izmedju sredine osovine pogona (sredine srafa)
do kraja sedalne cevi (mesta gde prestaje cev,a pocinje sticna,dakle do ivice sedalne cevi) - odnosno to je "duzina sedalne cevi"


postoji jos jedna mera,koja moze da zbuni,a to jeste mera od centra osovine pogona do sredine gornje cevi (gde se ona sece sa sedalnom cevi)
dakle ta mera nam govori koliko je visoka gornja cev na tom delu.
Btw,na donjem primeru nema te mere (od sredine osovine do sredine gornje cevi)


Pogledajte http://gb.cannondale.com/bikes/06/geo-5.html
nadam se da ce sad sve biti mnogo jasnije.


Najbitnije dve mere na ramu su duzina sedalne cevi (velicina rama)(D - kod cannondale-a)
i horizontalna duzina gornje cevi (C )



POzzzzzz
Igor

~o
~ \-/\-
(o)^(o)
------------------
http://velomotion.weebly.com

Image
markomm
Posts: 63
Joined: 05 Apr 2006, 16:17
Location: Beograd

Post by markomm »

Do koje tacke na ramu bi trebalo max. izbaciti sticnu?
IRalic
Freebiker
Posts: 1786
Joined: 29 Mar 2005, 23:59
Location: Home is where the bike is :D
Contact:

Post by IRalic »

markomm wrote:Do koje tacke na ramu bi trebalo max. izbaciti sticnu?

Kako to mislis ? ne razumem bas ..

ali,recimo,sticnu mozes da izvuces samo do max. dozvoljene granice.
to je uvek na samoj sticnu obelezeno sa nekim zarezima,recimo nesto ovako: |||||||| a pored pisu dimenzije sticne i to sve.

Obicno min. 10cm sticne mora biti unutar sedalne cevi.

Ako imas sticnu od 300mm,znaci mozes da izvuces samo 200mm
ako imas 400mm mozes da izvuces 300mm
Igor

~o
~ \-/\-
(o)^(o)
------------------
http://velomotion.weebly.com

Image
markomm
Posts: 63
Joined: 05 Apr 2006, 16:17
Location: Beograd

Post by markomm »

Ma dobro, to je sto se tice same sticne. Nego cuo sam neka mudrovanja od servisera iz Partizana da je ne treba podizati vise od vara horizontalne i sedalne cevi. Ja licno mislim da da je to standardizovano i da se ti zarezi ne odnose samo na sticnu vec i na ram.
jaksa
Posts: 41
Joined: 18 Apr 2006, 21:54

Post by jaksa »

Da mi ne promakne mozda i najbitinije pored visine rama za koju verujem da je 21" ok:

Koliki precnik tockova da uzmem? 28"?

:)
IRalic
Freebiker
Posts: 1786
Joined: 29 Mar 2005, 23:59
Location: Home is where the bike is :D
Contact:

Post by IRalic »

markomm wrote:Ma dobro, to je sto se tice same sticne. Nego cuo sam neka mudrovanja od servisera iz Partizana da je ne treba podizati vise od vara horizontalne i sedalne cevi. Ja licno mislim da da je to standardizovano i da se ti zarezi ne odnose samo na sticnu vec i na ram.


Pa to ti je to,ako ti je sticna 10cm unutar rama,
onda je i vise nego od tog "vara horizontalne i sedalne cevi"

Ako je isuvise malo uvucena,mozes da je slomis,
ili bar iskrivis.
Igor

~o
~ \-/\-
(o)^(o)
------------------
http://velomotion.weebly.com

Image
IRalic
Freebiker
Posts: 1786
Joined: 29 Mar 2005, 23:59
Location: Home is where the bike is :D
Contact:

Post by IRalic »

jaksa wrote: Koliki precnik tockova da uzmem? 28"?

Zavisi sta hoces.

28" daje malo vise gear inch-a,
sto bi se reklo "brzi je" za isti prenosni odnos od nekog manjeg tocka,
jer ima veci obim,te sa jednom revolucijom tocka prelazi vecu razdaljinu.

Ali da je stvarno "brzi" naravno da nije,
brz je onoliko koliko ga poteras :)
sa manjim ces samo pre da "ostanes bez brzina"
a to je negde preko 60kmh

26" ja mogu da poteram do oko 65-70 kmh
kada idem iza kamiona na ravnom putu.
Sa 28" i identicnim prenosom sam mogao i 75
Ali u nekoj normalnoj voznji ti ta razlika nista ne znaci,
jer nikada ne mozes da postignes takvu brzinu kada se boris sa vazduhom.

Naravno kada dodjes na uspon,
onda je tu 28" u losijoj poziciji,
jer ne nudi toliko niski prenos kao 26"


Sustina je da je manji tocak cvrsci.
Sa 28" inch-a imas malo drugaciji izbor guma,
i na nasem trzistu svakako losiji.

Ako vozis po asfaltu,isto ti se vata,
ali ako hoces da skrenes sa puta,
onda 28" nije za to.


Ja sam vozio 28" hibrid,i na drumu i van njega,
i video da to nije to.

26" ja najbolji,jer mozes da ga po zelji pretvaras is drumasa u ljutog offroadera samom zamenom guma kojih ima od 1" do 2.2" za standardni mtb
Igor

~o
~ \-/\-
(o)^(o)
------------------
http://velomotion.weebly.com

Image
jaksa
Posts: 41
Joined: 18 Apr 2006, 21:54

Post by jaksa »

A-ha :)

Hvala svima jos jednom na savetima i razjasnjenjima :wink:
Post Reply