Nekoliko izuzetno vaznih pitanja...centriranje tockova i...

Održavanje, popravke, prepravke...

Moderator: Moderatori

Post Reply
MixMaster
Posts: 7
Joined: 02 Sep 2005, 23:32

Nekoliko izuzetno vaznih pitanja...centriranje tockova i...

Post by MixMaster »

Evo par vaznih pitanja, kako za mene, tako i za ostale posjetioce ovog foruma. Mozda bih mogao da naglasim, za posjetioce koji su novi u ovom sportu, tj. biciklizmu.
Posto odstupanje okretanja tocka od vertikalne ose istog moze da dovede do teskih posledica, kako bih mogao najlakse i najbolje da centriram tocak sam?
Drugo pitanje...danas sam radio malo na biciklu, shvatio sam kako se radi npr. sa zadnjom kasetom, kako se centrira i podesava masinica koja mijenja brzine (nemoj da mi ko sad kaze...mjenjac:-)), ali nikako to da shvatim sa prednjom masinom. Biciklo je naravno...SCOTT Boulder, mjenjaci SUS tj. Shimano...

Dakle...pomoc?

Unaprijed zahvaljujem.
Veljko_B
Posts: 11
Joined: 25 May 2005, 11:20

Post by Veljko_B »

Ja tu nebi ništa diro.. :)
Najbolje da odneseš u servis da ti oni to srede

Mmm scott boulder moja velika želja..

Poz
User avatar
Serb
Posts: 107
Joined: 03 Feb 2005, 08:20
Location: On the top of the mountain

Post by Serb »

Pa podeshavanje prednje mashinice za promenu brzine ( e zajeb' ti ovo prednji menjach je mnogo kracje napisati), ide ovako: imash dva shrafa (bar bi trebalo da ima dva shrafa) koji su granichnici (odredjuju krajnje granice rada da ne bi spadao lanac) shto ih vishe zavijash to su granice blizhe i obrnuto) kod boljih ruchica menjacha bulzhir izlazi iz malog shrafa koji svojim okretanjem popushta ili zatezhe sajlu.

Poz. Viktor
Image

You mess with a rest now the best will make a mess.
User avatar
misaxtr
Freebiker
Posts: 288
Joined: 06 Jul 2005, 22:51
Location: Beograd

Post by misaxtr »

Ako si pocetnik, zaboravi na samostalno centriranje tockova, za to treba i iskustvo, ali i spec. alat. To lepo odradi u servisu.
Sto se tice stelovanja menjaca, ako si zadnji ukapirao, na prednjem imas 2 srafa i to su granicnici za hod menjaca na gore i na dole.
Dalje, menjac mora da bude u ravni t.j.paralelan po hodu sa lancanicima pogona. Takodje, SHIMANO ima odredjenu distancu izmedju kaveza lanca i najveceg zupcanika i to je u intervalu od 1,5 - 2 mm. Kada se zavrsi sa "grubom" fazom dotezanja sajle i odredjivanja granicnika, fino stelovanje se vrsi preko rucice menjaca. Princip je da brzine menja bez krkljanja i krljanja lanca o lancanik i da je podesen tako da iako je npr. pozadi devetofazna kaseta, kada je u srednjem lancaniku napred, moze bez kacenja kaveza menjaca da fukcionise u svakom prenosu, od prve do devete brzine.
E sad ako ti je iz ovog teksta nesto jasniji princip - lepo :idea: , a ako ne, idi do servisa neka oni obave taj posao a ti gledaj pomno i kupi znanje... :wink:
Image

MTB-VRH brate!!!
MixMaster
Posts: 7
Joined: 02 Sep 2005, 23:32

Ma znam. Ali...

Post by MixMaster »

Znam da je najbolje otici u servis. I oni mi rekose. Ali sam se ipak zainatio da naucim... Inace pokusavao sam vec sa ta dva sarafa ali imam nekih komplikacija...kada prebacim na namanju brzinu (govorimo samo o prednjoj masini) opruga se SKROZ opusti, i suprotno, kada je u najvecoj opruga je maksimalno zategnuta. Moram to nekako da skontam...

Hvala na dosadasnjim odgovorima.
User avatar
Serb
Posts: 107
Joined: 03 Feb 2005, 08:20
Location: On the top of the mountain

Post by Serb »

Opruga i jeste tu da se zatezhe i otpushta (ona ustvari i pomera kavez menjacha i tako menja brzine) kad je otpushtena SAJLA onda je i opruga skupljena i menjach je u najmanjoj brzini i obrnuto.

Poz.
Image

You mess with a rest now the best will make a mess.
Post Reply