+ ces tad biti u auzicu pa kad raspalis bradom po volanuSvaki put kada rastavis i sastavis lanac,pin slabi sve vise i vise .. i jednog dana mu dodje dosta svega i ispusti dusu na sred neke uzbrdice,po pravilu bar 50ak kilometara od civilizacije .. a verovatno ce i padati kisa ..
elem moje iskustvo u podmazivanju je sledece... teflon je odlican... dal' je bolji od old skul ulja ne znam. Xt lanac i kaseta rade odlicno vec duze od godinu dana. Bukvalno 0% problema, a desavalo mi se ponekad da zaboravim da ga podmazem po dve-tri nedelje. Sa druge strane, posle svake prljavije ili mokrije voznje ocistim lepo bajk i proverim "srafove" Naravno, idealno bi bilo cistiti ga i podmazivati posle svake voznje, ali se ne prlja toliko, neuporedivo manje nego kad sam podmazivao lance bagatovim uljem za sivace masine + bismo se tako bismo se pretvorili u robove masina, a to ne valja
Sto se lanca tice .... taj isti xt mi jednom pukao u divljini (iskrivila se karika i jedan pin se izvukao do pola ) Zahvaljujuci powerlinku sam ga ocas posla skinuo, kamenom i sprintericom ispravio, namontirao nazad i nastavio da vozim. Posle sam kariku sam zamenio i evo ga lanac ziv i zdrav... Tako da: zlatni kvisko za powerlink... trebalo bi da se zove goldenlink.
U poslednje vreme je malo krenula da me grize savest sto jos nisam zamenio kasetu i lanac pa sam malo citao na temu. I neki opsti zakljucak je da su xtr i sram 991 hollowpin lanci zbog svoje lakoce (ni manje ni vise nego 21 gram laksi od ostalih ) zapravo mnogo rasturljiviji od xt ili ostalih sram 991 i cak 971 lanaca. Sramov 991 hollowpin je napoznatiji raspadac. Sa kasetama je slicna prica, samo je nekako ispada da su bolje konstruisane i da se manje kvare. Najvise se kritikuje xtr. Navodno i on ume da se raspa'ne tu i tamo. Sramov 990 je dobar i izdrzljiv, i zabavno mu je to crveno unutra .
Tako da cu najverovatnije uzeti obicni 991 sram lanac a mozda i 971 i ovu 990 kasetu... ili staru proverenu kombinaciju xt-a? Mislim da ce pobediti crveni detalj na kraju i da cu rizikovati sa novim delovima. Prelazak sa xtr menjaca i shifter-a na sram x0 menjac i x9 shifter-e mi je umetnos menjanja brzina preneo na bolji, lepsi, noviji nivo..
Naravno sve cu to podmazivati svinjskom mascu. Cuo sam da je odlicna, pogotovo za mokre voznje.
Niko nece pitati jadne svinje misle o tome ... Toliko o mojoj ekoloskoj svesnosti... Mada, ako nista drugo, bar ne koristim litre benzina a bih se svaki dan prevozio od kreveta do tamo i nazad.
Ziveli bicikli, dobri lanci i katanci!
Pozdrav,
dj.