Ali ovde je rec o dva reda velicine razlike u snazi. Dobar rekreativac razvija u duzem periodu oko 250W (za prosecnu brzinu od oko 30km/h na ravnom). Takmicari oko 400, a u sprintu mogu da povuku i do 800-1000W. Jugo 45 koji je imao lanac ima motor snage 33KW, a motoclkli koji ga isto imaju imaju i vecu snagu. Koliko god da verujes u snagu svojih nogu, ona je ipak mala u poredjenju sa tim sta moze auto da uradi. Bice da je ovde pre rec o tome da se zbog toga da se smanji tezina prave lanci koji su od mekanih materijala.PETZA wrote: Pa kais na automobilu ti je od gume i nekih kanapa a taj kanap se teze isteze, a automobili stariji koji su mesto kaisa imali lanac on je bio mnogo siri i deblji nego na bajsu.I auto nece nikada toliko cimnuti nego sto ti mozes na bajsu nogom da cimnes!
Lanac
Moderator: Moderatori
Najjednostavnije objasnjenje je da naceta kaseta vrlo brzo " rasturi " novi lanac i moras ga mijenjati ne nakon, recimo 1000km, nego nakon 500km.
Ako lanac zamijenis na vrijeme on, novi lanac, manje trosi vec nacetu kasetu i redovnim mijenjanjem lanca, prije nego se potpuno istegli, jedna kaseta moze da izdrzi 3-4 lanca.
Pozdrav.
Makarenko
Ako lanac zamijenis na vrijeme on, novi lanac, manje trosi vec nacetu kasetu i redovnim mijenjanjem lanca, prije nego se potpuno istegli, jedna kaseta moze da izdrzi 3-4 lanca.
Pozdrav.
Makarenko
Kaseta mora da se menja ako su zubi lancanika potroseni, a ne ako neki instrument pokaze da je lanac istegnut za 1 ili koliko god procenata. Oblik zuba lancanika je poznat i standardizovan (mozes da nadjes na netu kako izgledaju novi zubi, lancanici), i lancanik bi trebalo menjati ako oblik zuba odstupa u tolikoj meri od pocetnog da ometa sprezanje lanca i lancanika. Dakle, moguce je da stari lanac "toliko moze da nacne kasetu da nov ne moze da pasuje". Ako na potrosenu kasetu stavis novi lanac, on nece dobro da naleze, moze da spada i brze ce se trositi. Treba, dakle, menjati lanac mnogo pre nego sto on pocne da "vidno" trosi zube lancanika. Jedino tako jedna kaseta moze da izdrzi nekoliko lanaca.markomm wrote:Interesuje me zbog cega mora da se menja kaseta ukoliko je lanac istegnutiji od 1%? Da li je moguce da toliko moze da nacne kasetu da nov ne moze da pasuje?
Pozdrav!
[quote="birva"]
trositi. Treba, dakle, menjati lanac mnogo pre nego sto on pocne da "vidno" trosi zube lancanika. Jedino tako jedna kaseta moze da izdrzi nekoliko lanaca.
Pozdrav![/quote]
Da malo oživim ovo.
Trkači, kako čujem, kad menjaju lanac menjaju *I* kasetu.
/da kažemo da glasno razmišljam/
Kad se razmisli: lanac se isteže od prvog dana, i svojim isteznajem deformiše i zupčanike preko kojih ide.
To istezanje je maaaaalo, ali postoji.
I, mi zamenimo lanac na bezbednih 0,7, platimo ga poprilično (ja se sa sedmofazom provučem sa 800 dindži, ovi sa devetofazom se otvore dvaput toliko), i montiramo ga na kasetu koja je VEĆ ISTEGNUTA! Ne 'onoliko', ali dovoljno.
Šta onda bude? Kaseta prilagodi lanac sebi. Meni nov lanac preskače k'o lud prvih nekoliko dana, onda mu se to više nikad ne ponovi.
I tako, posle 200-300 km ili manje, imamo nov, istegnut lanac na kaseti... i istezanje se nastavlja.
Nova kaseta, koju sam zimus kupio i stavio na lanac koji je prešao 70 km, je dve nedelje kasnije imala iste deformacije kao i stara.
Prvi lanac, koji je došao na bajku, je pukao na 730 km, neki kinez. Drugi, šimanov se sj* na blackpin-u od čestog pranja. E vala ovaj SRAMov neću da skidam dok ne postane nemoguće udobno voziti. Čisto eksperimentalno. Pa da vidim da li sponzorišem kojekakve kompanije menjanjem lanca 'kad se istegne', ili je to ipak nužno zlo.
trositi. Treba, dakle, menjati lanac mnogo pre nego sto on pocne da "vidno" trosi zube lancanika. Jedino tako jedna kaseta moze da izdrzi nekoliko lanaca.
Pozdrav![/quote]
Da malo oživim ovo.
Trkači, kako čujem, kad menjaju lanac menjaju *I* kasetu.
/da kažemo da glasno razmišljam/
Kad se razmisli: lanac se isteže od prvog dana, i svojim isteznajem deformiše i zupčanike preko kojih ide.
To istezanje je maaaaalo, ali postoji.
I, mi zamenimo lanac na bezbednih 0,7, platimo ga poprilično (ja se sa sedmofazom provučem sa 800 dindži, ovi sa devetofazom se otvore dvaput toliko), i montiramo ga na kasetu koja je VEĆ ISTEGNUTA! Ne 'onoliko', ali dovoljno.
Šta onda bude? Kaseta prilagodi lanac sebi. Meni nov lanac preskače k'o lud prvih nekoliko dana, onda mu se to više nikad ne ponovi.
I tako, posle 200-300 km ili manje, imamo nov, istegnut lanac na kaseti... i istezanje se nastavlja.
Nova kaseta, koju sam zimus kupio i stavio na lanac koji je prešao 70 km, je dve nedelje kasnije imala iste deformacije kao i stara.
Prvi lanac, koji je došao na bajku, je pukao na 730 km, neki kinez. Drugi, šimanov se sj* na blackpin-u od čestog pranja. E vala ovaj SRAMov neću da skidam dok ne postane nemoguće udobno voziti. Čisto eksperimentalno. Pa da vidim da li sponzorišem kojekakve kompanije menjanjem lanca 'kad se istegne', ili je to ipak nužno zlo.
Naravno, i ovde vazi pravilo "dok radi, ne popravljaj ga". Mislim da sam i ranije pominjao da neki ljudi ovde, po mom misljenju, previse ciste i glancaju svoje lance. Treba ici zdravim razumom i shvatiti da taj lanac (i lancanik) nisu projektovani da rade "u apoteci", dakle u apsolutno cistim uslovima. Dakle, malo prasine i prljavstine ne moze previse da skodi. Takodje, verujem da razne kompanije dobro zaradjuju na tome sto neki ljudi cesto menjaju lance, i koriste razna sredstva za njihovo ciscenje.
S druge strane, ne mozemo ocekivati od lanca na biciklu da radi isto koliko i lanci na nekim drugim masinama (odgovornijim, automobilu na primer), jer materijali od kojih se prave nisu isti, iako su uslovi rada slicni.
S druge strane, ne mozemo ocekivati od lanca na biciklu da radi isto koliko i lanci na nekim drugim masinama (odgovornijim, automobilu na primer), jer materijali od kojih se prave nisu isti, iako su uslovi rada slicni.
Vidim da svi hvalite SRAM powerlink, pa sam sad zbunjen...
Ja sam danas rekao mom majstoru da mi ga ugradi na lanac, a on se nasmejao i rekao da mi to nije potrebno, da se sa tim lakše skida lanac, ali i onda kad ne treba (valjda u vožnji )... Takođe mi je rekao da ako trebam da podmažem lanac, da dožem kod njega, on će to da mi odradi... On je serviser MB kluba, pa valjda zna o čemu govori kod njega sam kupio bajk... sa garancijom
Ja sam danas rekao mom majstoru da mi ga ugradi na lanac, a on se nasmejao i rekao da mi to nije potrebno, da se sa tim lakše skida lanac, ali i onda kad ne treba (valjda u vožnji )... Takođe mi je rekao da ako trebam da podmažem lanac, da dožem kod njega, on će to da mi odradi... On je serviser MB kluba, pa valjda zna o čemu govori kod njega sam kupio bajk... sa garancijom
"majstor" blago receno lupa, jer se meni za sve ove godine NIKADA nije desilo da mi lanac bude otkacen ili puknut na mestu gde je sram-ov power link! 4 bajka, 4 lanca 4 power link-a i nikada nisu zakazala. Ne znam nikoga da mu se tako nesto desilo. Ako ce da ti podmazuje dzabe, onda ok, ali ako ce da ti to naplacuje ( ja lanac cistim i podmazujem posle svake voznje ) onda nije cudo sto je to rekao...
MTB-VRH brate!!!
- nameless.developer
- Posts: 101
- Joined: 22 Aug 2005, 19:06
- Location: Duketown
- Contact:
Да, да...
Мајстор који "размишља", проблем нерешив. Правилно је:Serijski wrote:Ja sam danas rekao mom majstoru da mi ga ugradi na lanac, a on se nasmejao i rekao da mi to nije potrebno...
- "Мајсторе намести ми то-и-то."
- "Ево, одмах!"
Дакле, муштерија је увек у праву (чак и када греши) и није лепо смејати јој се. Ја код тог квази-мајстора више не бих ногом крочио већ бих потражио другог.
-
- Freebiker
- Posts: 1786
- Joined: 29 Mar 2005, 23:59
- Location: Home is where the bike is :D
- Contact:
Serijski wrote: Ja sam danas rekao mom majstoru da mi ga ugradi na lanac, a on se nasmejao i rekao da mi to nije potrebno, da se sa tim lakše skida lanac, ali i onda kad ne treba (valjda u vožnji )...
hahahah !!! nevidjena glupost !!
Btw,Sram power link je i IZMISLJEN da bi se eliminisala SLABA KARIKA u lancu,koja nastaje upotrebom "klasicnog" pina za spajanje lanca (onaj crni pin kod shimano lanca)
Svaki put kada rastavis i sastavis lanac,pin slabi sve vise i vise .. i jednog dana mu dodje dosta svega i ispusti dusu na sred neke uzbrdice,po pravilu bar 50ak kilometara od civilizacije .. a verovatno ce i padati kisa ..
Sa power linkom SVE karike su jednake jacine,i nema slabe tacke na lancu kao sto je to slucaj kod shimano lanca ..
Skida se u voznji !!!???? Covek ocigledno NIKADA nije ni video power link,
jer da jeste,znao bi da je sansa za tako nesto jednaka nuli,samo da je pogledao kako to izgleda,i na koji nacin funkcionise ..