Gde servisirati bajk?
Moderator: Moderatori
Gde servisirati bajk?
Aj da vidimo sta kazete koji servis najbolji u BG? Da znamo da kad oteramo npr: Bajk na generalku dda ce sve super uraditi i nece nesto zeznuti ili nece lepo ocistiti i podmazati?
Pa ovako neznam bas puno znam osnovno ocistim lancanike operem lanac podmazem i toliko. Imam viljusku sr suntour xcp75 to bi trebalo rasturiti i promeniti ulje ali ja to pojma nemam, ocistiti i podmazati nable?markomm wrote:NI JEDAN! Sve sto znas uradi sam, u suprotnom pitaj nekog ovde, a na servis jedino kad moras.
Za to treba i alat pa ako je neko raspolozen da mi pomogne bolje njega da castim nego servis a jos plus za mene naucicu nesto
Ne znam koliko si detaljno citao ovaj forum, ali ovde mozes da nadjes odgovor za vecinu pitanja koja mozes da postavis kao pocetnik, tj. kao ja. Pametni ljudi su utrosili dane udarajuci o tastaturu i odgovarajuci na svakojaka pitanja, pa ne bi trebalo da ti bude problem da malo zasuces rukave i poslusas njihove savete. Od alata ti ne treba bog zna sta - komplet imbusa, par srafcigera i ostalo sto mozes da nadjes u kucnom alatu. Ovaj sajt http://cpp.haerbe.net/tekstovi/izbornik-hrb.htm je vec pominjan i tu pise sta bi trebao da ocistis, podmazes... Ostalo (kako i cime da odmastis, podmazes) mozes da nadjes na forumu. Kada budes odradio prvu generalku shvatices zasto ne treba davati pare nikome - znaci odrzavanje sam. E sad za delikatnije stvari kao sto je amortizer npr. za to je najbolje da se obratis nekom ko zaista poznaje materiju. Poslacu ti na pp br. telefona od coveka koga mi je inace preporucio Misa, da ti sredi to kako treba.PETZA wrote:Pa ovako neznam bas puno znam osnovno ocistim lancanike operem lanac podmazem i toliko. Imam viljusku sr suntour xcp75 to bi trebalo rasturiti i promeniti ulje ali ja to pojma nemam, ocistiti i podmazati nable?markomm wrote:NI JEDAN! Sve sto znas uradi sam, u suprotnom pitaj nekog ovde, a na servis jedino kad moras.
Za to treba i alat pa ako je neko raspolozen da mi pomogne bolje njega da castim nego servis a jos plus za mene naucicu nesto
E, markomm je u pravu.
Za osnovne popravke i odrzavanja ti ne treba servis. Nesto alata, pribora, internet i savjeti dobrih ljudi su dovoljni da obavis 90% radnji na biciklu.
Ja sam u stanju da rasturim bajk ( pa skoro ) do poslednjeg srafa i opruge i da ga sklopim nazad ( da preduprijedim komentare: Sklopim ga tako da nema viska dijelova i da radi ) i sve sam naucio, prakticno, potpuno sam.
Metodom rasturi-sklopi -ne radi-rasturi-sklopi- ne radi-...-sklopi-ne radi dobro-...-sklopi napokon radi, da mu j**em milu majku itd. Onda, naravno, nadjes ovakav forum i skontas da si mogao ustedjeti dane nerviranja, a o novcu da ne govorim.
Sto se tice alata, ono osnovno ( barem sto ja koristim ) bi bilo: Viljuskasti i okasti kljucevi ( obavezno velicine od 6-17 ), set gedora ( nisu neophodne, ali pomazu ), set srafcigera ( ravnih i krstastih, ne bas onih casovnicarskih ),
set imbusa, papagaj klijesta, francuski kljuc, kombinirke, spic klijesta. To je sto se tice opsteg alata.
Nazalost, neke stvari na biciklu mozes uraditi samo specijalizovanim alatom. Ja imam: alat za skidanje poluga pedala ( kako god mu bio strucan naziv ), chain tool, i kljuceve za podesavanje konusa na osovinama tockova. Ne bi skodili jos kljuc za pedale, za srednji pogon, za upravljac i jos par sitnica, ali, za sada, mogu i bez toga ( papagajke i francuski kljuc rade posao ).
Spisak pribora za ciscenje i odrzavanje nije problem naci, da li na ovom forumu ili na nekim od sajtova koji su spomenuti.
Alat, malo dobre volje i spremnost da ipak odes u servis ako nesto zaribas sasvim su dovoljni.
Neko se vjerovatno nece sloziti sa mojim spiskom alata, pa neka doda, ili oduzme, nesto ako misli da treba.
Pozdrav
Makarenko
Za osnovne popravke i odrzavanja ti ne treba servis. Nesto alata, pribora, internet i savjeti dobrih ljudi su dovoljni da obavis 90% radnji na biciklu.
Ja sam u stanju da rasturim bajk ( pa skoro ) do poslednjeg srafa i opruge i da ga sklopim nazad ( da preduprijedim komentare: Sklopim ga tako da nema viska dijelova i da radi ) i sve sam naucio, prakticno, potpuno sam.
Metodom rasturi-sklopi -ne radi-rasturi-sklopi- ne radi-...-sklopi-ne radi dobro-...-sklopi napokon radi, da mu j**em milu majku itd. Onda, naravno, nadjes ovakav forum i skontas da si mogao ustedjeti dane nerviranja, a o novcu da ne govorim.
Sto se tice alata, ono osnovno ( barem sto ja koristim ) bi bilo: Viljuskasti i okasti kljucevi ( obavezno velicine od 6-17 ), set gedora ( nisu neophodne, ali pomazu ), set srafcigera ( ravnih i krstastih, ne bas onih casovnicarskih ),
set imbusa, papagaj klijesta, francuski kljuc, kombinirke, spic klijesta. To je sto se tice opsteg alata.
Nazalost, neke stvari na biciklu mozes uraditi samo specijalizovanim alatom. Ja imam: alat za skidanje poluga pedala ( kako god mu bio strucan naziv ), chain tool, i kljuceve za podesavanje konusa na osovinama tockova. Ne bi skodili jos kljuc za pedale, za srednji pogon, za upravljac i jos par sitnica, ali, za sada, mogu i bez toga ( papagajke i francuski kljuc rade posao ).
Spisak pribora za ciscenje i odrzavanje nije problem naci, da li na ovom forumu ili na nekim od sajtova koji su spomenuti.
Alat, malo dobre volje i spremnost da ipak odes u servis ako nesto zaribas sasvim su dovoljni.
Neko se vjerovatno nece sloziti sa mojim spiskom alata, pa neka doda, ili oduzme, nesto ako misli da treba.
Pozdrav
Makarenko
[quote="jaksa"]Ja ne umem:
da nacentriram tocak
da perfektno podesim menjace
Sve ostalo sam (nekada) sam radio.[/quote]
Točkovi: skini gumu, okreni bajk naopako. Turi nešto belo pod kočnice, da imaš svetlu pozadinu. Zavrti točak. Vidi koja je opšta udaljenost obruča od paknova. Tamo gde odstupa: otpuštaš žbice na strani ka kojoj vuče *I* zatežeš žbice na suprotnoj. (podrazumeva se da imaš ključ za žbice ;) ). Otpušta/zateže se na mrvu, pa onda vidiš jel' bolje, pa popraviš. I uvek gledaš da ne radiš sa jednom žbicom, nego sa nekoliko. Ostalo je do vežbe.
Menjači (i sve ostalo) http://www.jimlangley.net
da nacentriram tocak
da perfektno podesim menjace
Sve ostalo sam (nekada) sam radio.[/quote]
Točkovi: skini gumu, okreni bajk naopako. Turi nešto belo pod kočnice, da imaš svetlu pozadinu. Zavrti točak. Vidi koja je opšta udaljenost obruča od paknova. Tamo gde odstupa: otpuštaš žbice na strani ka kojoj vuče *I* zatežeš žbice na suprotnoj. (podrazumeva se da imaš ključ za žbice ;) ). Otpušta/zateže se na mrvu, pa onda vidiš jel' bolje, pa popraviš. I uvek gledaš da ne radiš sa jednom žbicom, nego sa nekoliko. Ostalo je do vežbe.
Menjači (i sve ostalo) http://www.jimlangley.net
Pomoc oko servisa....
Ako jos nisi zavrsio posao oko servisa,ili ako nisi zadovoljan uslugama ostalih kolega,prosetaj se do Pozarevca,ja sebe ne mogu da hvalim da sam onakav ili ovakav,to ces ti reci posle mog zavrsenog servisa.Ako zaskripi da ti zatreba nesto od materijala,i tu ti mogu pomoci,samo mi reci sta te interesuje,a ja cu ti u roku od par dana reci cene,u slucaju da odgovaraju,narucujem,ako ne,nikom nista.
Pozdrav...
Pozdrav...